וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות לממשלה: יש לפצות החקלאים בשל הקיצוץ המתוכנן במים; החקלאים: הנזק לא הוערך נכון

עמירם כהן

14.12.2010 / 17:06

משרד החקלאות דורש ב-6 שקל למ"ק - התאחדות חקלאי ישראל: הנזק לחקלאות יסתכם ב-20.7 שקל למ"ק



משרד החקלאות תובע מהממשלה לפצות את החקלאים ב-6 שקל למ"ק בגין הקיצוץ המתוכנן במים השפירים לחקלאות ב-2011 שיגיעו ל-68-60 מיליון מ"ק. במסמך שפרסמה התאחדות חקלאי ישראל נטען שהנזק לחקלאות מהקיצוץ יסתכם ב-20.7 שקל למ"ק - כ-1.4 מיליארד שקל בשנה. מפירוט שמציגה היחידה הכלכלית בהתאחדות עולה כי הנזק העיקרי הוא מהפסד הכנסה שנתי של כ-820 מיליון שקל ונזקים בגין עקירת מטעים והשבתת שטחים חקלאיים ב-590 מיליון שקל.



ב-2009 אישרה הממשלה לחקלאים פיצוי של 260 מיליון שקל בגין קיצוץ של 100 מיליון מ"ק - כ-22% מההקצאה לשנה שקדמה לה. לטענת ההתאחדות חקלאים רבים עדיין לא קיבלו את הפיצוי וכי בכל מקרה הפיצוי שישולם יסתכם ב-160 מיליון שקל ולא ב-260 מיליון שקל.



עוד נודע כי החל מה-1 בינואר 2011 המים השפירים שמספקת חברת מקורות יתייקרו לכל הצרכנים (הרשויות המקומיות, התעשייה והחקלאות) כולל תעריפי מי הקולחין באיכות גבוהה (מי השפד"ן) בכ-1.32%.



יש להעריך כי תאגידי המים ברשויות המקומיות יגלגלו את ההתייקרות על הצרכנים והיא תופיע בחשבונות המים שיונפקו להם בינואר הקרוב. מכיוון שעדיין חסר מדד אחד לחישוב הסופי, שיעור ההתייקרות הסופי עשוי להשתנות במידה שולית.



מחירי המים לחקלאות הניתנים בזאת אינם כוללים העלאה מתוכננת של 11.8 אגורות למ"ק (7.1%) על פי הסכם המים בין החקלאים לממשלה. לפי הסכם זה יועלו מחירי המים לחקלאות עד שיושוו עם מחירי המים הנמכרים על ידי מקורות לרשויות המקומיות ומהווים את הבסיס למחירי המים למגזר הביתי והתעשייתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully