וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטים שובתים - המחליפים בדרך: 1,102 עורכי דין חדשים הצטרפו אתמול לגילדה

נורית רוט

14.12.2010 / 18:38

ביניש לעורכי הדין המוסמכים: "הימים אינם ימים קלים למערכת המשפט"



1,102 עורכי ועורכות דין חדשים הצטרפו אתמול ללשכת עורכי הדין, בטקס הסמכה שהתקיים בבנייני האומה בירושלים.



במהלך טקס ההסמכה נשאה דברים נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש. לצד החגיגיות שבטקס, הורגשו בדבריה גם נימה של פסימיות: "הימים שאתם באים בשערי המשפט אינם ימים קלים למערכת המשפט. לצד הגידול המשמעותי ביותר במספר עורכי הדין, והעלייה בכמות התביעות המוגשות לבתי המשפט מידי שנה, לא נרשם גידול מקביל במספר השופטים ובמשאבים העומדים לרשות מערכת המשפט".



ביניש התייחסה לשביתת הפרקליטים באומרה, כי "התוצאות החיוביות שהשגנו בשנתיים האחרונות עשויות לרדת לטימיון ואם לא לרדת לטמיון אז לסגת באם תימשך שביתת הפרקליטים שנכנסת היום ליומה השלושים".



"המצב הוא קשה, אנו צפויים במשך תקופה ניכרת בעתיד להתמודד עם הימשכות עקב השביתה. חשוב לזכור כי על כפות המאזניים מוטל יותר מאשר שכר הפרקליטים. מבלי לנקוט עמדה בפרטי המחלוקת אומר כי יש לנו אינטרס ציבורי משותף בחיזוק השירות הציבורי בישראל ובהבטחה כי השירות הציבורי יהווה מוקד משיכה לעורכי דין טובים, שתחושת שליחות ציבורית מנחה את פועלם המקצועי. אני מקווה, לטובת המערכת כולה, שיימצא במהרה פתרון שיביא לסיום השביתה".



"הימים שאתם באים בשערי המשפט אינם קלים גם לחברה בישראל", הוסיפה ביניש. "הפערים בין השכבות השונות בחברה מדאיגים. לא זו בלבד שהפערים לא הצטמצמו בשנים האחרונות, אלא אף התרחבו, והצורך בחיזוק הקבוצות החלשות בישראל חיוני יותר מתמיד. האלימות, הפשיעה הכבדה ותופעות של זילות בחיי אדם היו בשנים האחרונות לחלק ממציאות חיינו. אנו גם חשים באובדן האמון של הציבור בכל מוסדות השלטון. גילויים רבים של תופעות שחיתות מבחינה חברתית ומוסרית אופפים את החברה הישראלית, ולצידם תופעות מדאיגות של גזענות ושנאת האחר. כל ביטוי גזעני עלול להצית אש זרה ועלול לפגוע בקיומנו כחברה. עקרונות היסוד של המשפט בישראל הם הדבק שיכול לאחד בין קבוצות האוכלוסייה השונות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully