וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השווי המוערך של פייסבוק זינק ב-77% תוך שלושה חודשים ל-43 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

14.12.2010 / 21:03

כך לפי מדד שווי חברות הסטארט אפ SharesPost ולדברי משקיעים



השווי המוערך של פייסבוק, אתר הרשתות החברתיות הפופולרי בעולם, זינק ב-77% בתוך שלושה חודשים, ומסתכם כעת ב-43 מיליארד דולר, לפי מדד שרס-פוסט (sharespost), המעריך שווי חברות סטארט אפ.




במכרז למכירת מניות פייסבוק שייערך באתר שרס-פוסט יועמדו למכירה 100 אלף מניות במחיר של 23 דולר למניה, לפי משקיע שקיבל אי-מייל מאתר שרס-פוסט לקראת המכרז, דיווחה קרי דולר בבלוג שלה באתר "פורבס". אחד המשקיעים באמצעות האתר סיפר כי המחיר משקף זינוק של 77% לעומת המחיר ששילם עבור מניות פייסבוק לפני שלושה חודשים בלבד.



חברת שרס-פוסט השיקה בחודש מארס מדד ראשון מסוגו להערכת השווי של חברות סטארט אפ מובילות בהן פייסבוק, טוויטר, זינגה ו-לינקד-אין, אשר אמור לשקף את התנודות בהערכות השווי שלהן - באופן דומה לזה שמדד דאו ג'ונס עוקב אחרי סל של מניות גדולות.



מדד שרס-פוסט נועד לסייע לגורמים שרוצים להשקיע בחברות סטארט אפ ולבעלי מניות בחברות אלו להעריך את שווי החברות, וגם עשוי לסייע לחברות להעריך את היקף הביקוש למניותיהם בטרם יחליטו לבצע הנפקה ראשונה לציבור (ipo).



המדד מחשב את שווי החברות על בסיס מספר משתנים, בהם מחיר הצעות המכירה והרכישה האחרונות שהועלו לפלטפורמה של שרס-פוסט (אשר מוגבלת בעיקר למשקיעים מוסדיים), הערכות שווי בדו"חות מחקר, והשקעות הון סיכון שבוצעו בחברות במהלך מחצית השנה האחרונה.



בסוף השבוע האחרון, הודה בכיר בענקית התוכנה מיקרוסופט כי החברה הציעה בשנת 2007 לרכוש את פייסבוק תמורת 15 מיליארד דולר. בפאנל שנערך בועידת le web בפאריס תחת הכותרת "כיצד להירכש", הודה מנהל האסטרטגיה והרכישות של מיקרוסופט, פריץ לנמן, כי החברה הציעה לרכוש את פייסבוק תמורת 15 מיליארד דולר. "כן, ניסינו לרכוש את פייסבוק. לפייסבוק היו הרבה קווי דימיון למיקרוסופט בזמנו", ענה לנמן בתגובה לשאלה מצד מנחה הפאנל. בדבריו העריך לנמן כי שווייה של פייסבוק עשוי לעלות בעתיד על זה של מיקרוסופט.



מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, דחה את הצעת הרכש ב-2007, ובמקום זאת, מיקרוסופט השקיעה 240 מיליון דולר בנתח קטן בפייסבוק, ושתי החברות משתפות כעת פעולה בתחום החיפוש המקוון, כדי להתחרות במתחרה המשותפת גוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully