וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי הותיר הריבית בארה"ב ללא שינוי; אין שינוי בהיקף ההרחבה הכמותית

סוכנויות הידיעות

14.12.2010 / 21:33

"קצב ההתאוששות איטי מכדי להביא לירידה באבטלה"; הבנק דבק בהודעתו: הריבית תישאר נמוכה לפרק זמן ממושך



הבנק הפדרלי הודיע היום כי אין שינויים בהיקף תוכנית ההרחבה הכמותית (quantitative easing) השנייה בה החל הבנק בחודש שעבר, ואשר במסגרתה מתכוון הבנק המרכזי לרכוש אג"ח בהיקף של 600 מיליארד דולר עד סוף חודש יוני, או קצב רכישות חודשי של כ-75 מיליארד דולר. הבנק המרכזי הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי בשפל של 0%-0.25% - רמה בה נמצאת הריבית מאז חודש דצמבר 2008.



בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc) נאמר עוד כי "קצב התאוששות כלכלת ארה"ב איטי מכדי להביא לירידה בשיעור האבטלה". הבנק מסר כי תחזיות האינפלציה לטווח הארוך הן יציבות, ודבק בנוסח הודעתו מפגישות קודמות לפי הריבית בארה"ב תישאר ברמה נמוכה לפרק זמן ממושך.







מאז שהבנק הפדרלי הודיע על תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה בתחילת חודש נובמבר נרשמו עליות בשוקי המניות, חל שיפור בנתוני המקרו הכלכליים שפורסמו בארה"ב והנשיא אובמה הגיע להסכם פשרה עם ראשי המפלגה הרפובליקאית לגבי הארכת הקלות המס מתקופת הנשיא בוש למשך שנתיים נוספות. על רקע זה, זינקו התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות לרמתן הגבוהה ביותר זה שישה חודשים - דבר שעשוי לצמצם את הצורך בהגדלה נוספת של רכישות האג"ח שעליהן החליט הבנק הפדרלי.



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר בראיון ששודר ב-5 בדצמבר בתוכנית "60 דקות" של רשת הטלוויזיה cbs כי התאוששות שוק התעסוקה בארה"ב עלולה להימשך חמש שנים, ולכן ייתכן שהבנק הפדרלי ייאלץ להרחיב את תוכנית רכישת האג"ח שלו אל מעבר ל-600 מיליארד דולר שעליהם הודיע בחודש שעבר.



רכישת אג"ח ממשלתיות נוספות מעבר למתוכנן "בהחלט אפשרית", אמר ברננקי בראיון, והוסיף כי הדבר תלוי בתוצאות התוכנית הנוכחית ובתחזיות האינפלציה והצמיחה. יו"ר הבנק הפדרלי התייחס בראיון גם לכך שכלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי של השנה בשיעור של 2.5%, שהוגדר על ידי ברננקי בתור גבולי. "אנחנו זקוקים לצמיחה של 2.5% רק בכדי לשמור על יציבות בשיעור האבטלה, וזה בערך מה שמתרחש", אמר ברננקי.



עם זאת, יו"ר הבנק המרכזי אמר כי חזרה למיתון אינה אפשרות סבירה מכיוון שישנם מגזרים שונים בכלכלה, כמו שוק הדיור, שאינם מסוגלים לרדת עוד יותר. עם זאת, תקופה ממושכת של שיעור אבטלה גבוה עלולה לפגוע בביטחון הצרכנים ומהווה "סיכון גדול לכך שנחווה האטה נוספת בכלכלה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully