וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ששינסקי מתנצל בפני חברות הגז: דברי היו הלצה

אבי בר-אלי

14.12.2010 / 22:18

לאחר שהזכיר את ברני מיידוף בתיאור מנגנון תשלומי המס של חברות הנפט הסביר ששינסקי: "איני סבור שחברות הגז פעלו שלא כדין או כי קיים קשר כלשהו בינם לבין מעשיו של מיידוף"

יושב ראש הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בתחום אוצרות הטבע, פרופ' איתן ששינסקי, התנצל הערב (שלישי) במידה ויש מי שנפגע מדבריו אתמול בכנס של בנק ההשקעות UBS בהם הזכיר בבדיחות הדעת את ברני מיידוף, בתיאור מנגנון תשלומי המס של חברות הנפט. זאת, בעקבות פניית איגוד חברות הנפט הבוקר אל ששינסקי בדרישה להתנצלותו - או להתנערותו מהדברים, פן ייתבע בגין הוצאת דיבה.

ששינסקי ציין במכתב ששלח הערב אל עו"ד רם כספי כי "תיאר את עבודת ועדת ששינסקי ואת מסקנות הביניים וכי בעת התיאור של ההכרה בהוצאות - שכתוצאה ממנה שיעור המס שמשלמות חברות הנפט הינו מהנמוכים בעולם, ולפיכך המדינה והציבור כמעט שאינם זוכים לתגמול המשקף תמורה בעד בעלותם על אוצרות הטבע - הזכרתי בבדיחות הדעת את ברני מיידוף. הרושם שקיבלתי במהלך ההרצאה כי הנוכחים בהרצאה הבינו כי מדובר בהצלה בלבד".

ששינסקי הוסיף כי "לצערי התבהר לי כי דבריי הובנו שלא כהלכה. איני סבור שחברות הגז פעלו שלא כדין או כי קיים קשר כלשהו בינם לבין מעשיו של מיידוף, ועל אף שלא כיוונתי דבריי לגוף ספציפי או אדם ספציפי, אבקש להתנצל בפני מרשיך אם נפגעו מדבריי, שאחזור ואדגיש, נאמרו בלצון ושלא במטרה לפגוע".

מקינזי: "יישום המלצות ששינסקי יוריד כ-60% מערך הגז בישראל"

יישום המלצות הביניים של ועדת ששינסקי יביא לפגיעה בערך פרויקטי הגז בשיעור גבוה מזה שתועד במקרי הלאמה בעולם - כך טוענת חברת הייעוץ ווד מקינזי. זאת, בדו"ח אשר חיברה עבור דלק אנרגיה לקראת השימוע בפני ועדת ששינסקי.

מקינזי בחנה את השלכות השינויים הפיסקאליים שביצעו בשנים האחרונות כמה מדינות בעולם על הערך הנוכחי הנקי (NPV) של הפרויקטים בשטחן. מן הדו"ח עולה כי השינויים שבוצעו באחרונה בבריטניה, קנדה או אלסקה למשל הביאו לשינוי ממוצע של 10%-15% בשיעור ה-NPV של הפרויקטים. זאת, לעומת השפעה של 40%-50% בשינויים שבוצעו במשטרים דוגמת בוליביה או וונצואלה בהן בוצעו מהלכים דמויי הלאמה.

יישום המלצות הביניים של ועדת ששינסקי, נטען בדו"ח, יביא להורדת ערך של כ-60% בפרויקטי הגז בישראל ולכן מדובר בשינוי עמוק יותר מזה שתועד במדינות העולם. עם זאת, יש לציין כי השינוי המומלץ בישראל - אם ייושם - יהיה השינוי הראשון מאז 1952.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully