וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד יחושב המס החדש?

עידו באום

15.12.2010 / 7:01



>> משמעות מס התפוסה היא כי המדינה אינה בודקת כמה הרוויחה חברת הספנות בפועל. במקום זאת, החברה משלמת מס חברות על הכנסה המחושבת על בסיס כמות הטונות המובלות על ידי אוניותיה, ללא קשר לרווח האמיתי של החברה.

חישוב ההכנסה הוא כזה: בהובלה של כל 100 טונה מתפוסת כלי השיט בפועל עד 1,000 טונה, תחושב לחברה כאילו רשמה הכנסה של 5 שקלים ליום. אוניה המובילה 1,000 טונה במשך חמישה ימים מייצרת הכנסה חייבת במס של 250 שקל. הובלה של כל 100 טונה נוספות מ-1,001 טונה עד 10,000 טונה, תחושב לחברה כאילו רשמה הכנסה של 4 שקלים ליום. הובלה של כל 100 טונה מ-10,001 טונה ועד 25 אלף טונה תחושב לחברה כאילו רשמה הכנסה של 2 שקלים ליום. הובלה של כל 100 טונה מעל כמות זו, תחושב לחברה כאילו רשמה הכנסה של שקל אחד ליום.



מכיוון שההכנסה שמייחס החוק המוצע לכל אונייה יורדת ככל שהתפוסה גדלה, נוצר מצב שבו המס השולי על החברה יורד ככל שהיא מובילה מטען גדול יותר. שיטת חישוב זו נועדה לחזק את היכולת של חברת ספנות להתחרות בשוק ההובלה הבינלאומי, ובעיקר בהובלות בהיקף גדול.



ההכנסה החייבת במס של חברת ספנות מכל אונייה תחושב לפי מספר ימי הפעילות כפול התפוסה בטונות. לדוגמה, ההכנסה מאונייה בעלת תפוסה של 20 אלף טונה הפועלת כל ימי השנה תגיע לכ-200 אלף שקל בשנה. אם מס החברות הוא 25%, יהיה המס על אונייה כזו 50 אלף שקל בשנה. בצי האוניות של צים כ-100 אוניות בגדלים שונים. אם נניח כי המס הממוצע על אונייה הוא 50 אלף שקל בשנה יהיה המס הכולל שתשלם צים למדינה 5 מיליון שקלים בשנה. על כל הכנסה נוספת לא תשלם צים מס כלשהו.



בשנים האחרונות רשמה צים הפסדים לצורכי מס ולכן לא שילמה מס כלל. מסיבה זו יכול משרד האוצר להציג את החוק המוצע ככזה שיוסיף או יגרע כ-5 מיליון שקלים בלבד בשנה מתקציב המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully