וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי אישום נגד מנהלי חברות הדלק בגין זיהום קרקע

אבי בר-אלי

15.12.2010 / 7:01



>> המשרד להגנת הסביבה הגיש השבוע לבית משפט השלום בתל אביב כתבי אישום נגד ארבע חברות הדלק הגדולות - פז, סונול, דלק ודור-אלון - וכן נגד בכירים בהן לשעבר. כתבי האישום הוגשו בגין עבירות של זיהום מים מתחנות דלק ב-2000-2004. בין הנאשמים נמנים מנהלי חברות הדלק בעבר ובהווה, דוגמת מנכ"ל דור אלון ישראל יניב, מנכ"ל דלק קידוחים כיום צבי גרינפלד ומנכ"ל פז לשעבר מודי בן-ש"ך.

לפי הוראות תקנות המים, מוטלת חובה על מפעיל תחנת דלק לבצע בדיקות אטימות תקופתיות לכל המכלים ולצנרת בתחנת דלק, למסור אותן למשרד להגנת הסביבה ולדווח על מקרי דליפה. מכתבי האישום עולה כי הנאשמים הסתירו תוצאות של עשרות ממצאי בדיקות אטימות ונתונים באשר לדליפות שהתגלו ואשר עלולות היו לזהם קרקע ומי תהום.



מבדיקה שביצע המשרד להגנת הסביבה עולה כי בשטח תחנות הדלק הוותיקות (שהוקמו שלפני 1997), 93% משטח הקרקעות נמצאו מזוהמות, ובשליש משטחי תחנות אלה נמצאו זיהומי מי תהום.



מכתבי האישום עולה כי בשנים המדוברות הסתירו הנאשמים באופן שיטתי ומתמשך את הדיווחים. הסתרת הנתונים משמעותה חיסכון של מיליוני שקלים אותם היו חברות הדלק נדרשות להשקיע בכדי לבצע סקרי קרקע וטיפול בקרקע מזוהמת. חברות הדלק מואשמות לפיכך בחמש עבירות על החוק. הרשעה בסך כל העבירות מוערכת בקנסות של עשרות מיליוני שקלים.



מפז נמסר בתגובה: "תמוה שהמשרד בחר להגיש כתבי אישום על אירועים היסטוריים שהתרחשו לכאורה. צדקתנו תתברר בבית המשפט". מדור אלון, דלק ישראל ומסונול נמסר כי הן מקפידות לעמוד בדרישות המשרד להגנת הסביבה וכי כתב האישום נלמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully