וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תיפתח חקירה פלילית נגד השר שמחון בעניין קידום הרפורמה בלולים

שני מזרחי

15.12.2010 / 7:01



>> היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע אתמול כי לא יורה על פתיחת חקירה פלילית נגד שר החקלאות, שלום שמחון, בנוגע למעורבותו בקידום הרפורמה בענף הלול. עם זאת, וינשטיין קבע כי "בהתחשב בעובדה שלשר שמחון יש מכסות לייצור ביצים והוא במעמד של 'בן ממשיך' בנחלת הוריו בקיבוץ בצפון, היה עליו להצהיר בפני מבקר המדינה על עניינו האישי בענף הלול מיד עם תחילת עיסוקו ברפורמה, ולקבל כפי שנדרש חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה".

שמחון, המתגורר ביישוב אבן מנחם בצפון, מחזיק ביחד עם בני משפחתו כמה לולי עופות. במהלך 2006 יזם שמחון רפורמה שנועדה לעודד, באמצעות מתן מענקים מתקציב המדינה, את העברתם של הלולים ממרכזי היישובים לאתרים שיקבע משרד החקלאות. הרפורמה נתנה עדיפות ליישובי הצפון ומענק בשיעור של 50% מעלות ההשקעה בהעתקת הלולים - סכום שיכול להגיע למיליון שקל - בניגוד לחקלאים מיישובים אחרים שיקבלו מענק בשיעור של 20% בלבד. כמו כן קבעה הרפורמה כי תתאפשר בניית צימרים לתיירות כפרית בקרקע שתשתחרר ויינתנו מענקי סובסידיה למי שבעקבות העברת הלולים יפסיק לעסוק בייצור ביצים.



במאי האחרון, בדו"ח מבקר המדינה ל-2010 התבצעה בדיקה של הרפורמה. בדו"ח קבע המבקר כי "הרפורמה טומנת בחובה הטבות כלכליות ממשיות לבני משפחתו של השר". למרות זאת, נכתב בדו"ח, רק ב-2007 דיווח שמחון למבקר המדינה שיש לו עניין אישי ברפורמה ולכן לא יתערב בה לאחר גיבוש הרפורמה על ידו. לדברי המבקר בדו"ח, "היה על השר להצהיר מיד כשהתחיל לעסוק ברפורמה על העניין האישי שיש לו בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully