וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים: שווי השימוש ברכב צריך להיות צמוד למדד

מאת דניאל שמיל

15.12.2010 / 7:01

ועדת הכספים תדון בביטול ההצמדה, שייטיב עם בעלי הרכב הצמוד



>> "הקריאה לבטל את ההצמדה למדד של שווי השימוש ברכב צמוד אינה סבירה, הן משיקולים כלכליים והן לאור מבנה מערכת המס" - כך אמרו אתמול ברשות המסים בתגובה לדיון המתוכנן בוועדת הכספים של הכנסת, שיעסוק בניתוק שווי השימוש מהמדד החודשי.



בעוד כשבוע תתכנס ועדת הכלכלה של הכנסת ביוזמת ח"כ אורית זוארץ (קדימה), בניסיון לבטל את הצמדת שווי השימוש של משתמש רכב חברה למדד המחירים לצרכן. את הכינוס יזמו ארגוני נהגים בציי רכב, בהם פורום נוהגים היי-טק, ארגון מנהלי תחבורה ואיגוד קציני הבטיחות לרכב. שיעור שווי השימוש, שנקבע על 2.5% ממחיר המכונית כחדשה, לא ישונה, אחרי שנכשל לאחרונה מו"מ בין רשות המסים לארגוני המעסיקים.

עוד נכתב בתגובת הרשות: "הטענה שלפיה אין לבצע את ההצמדה מכיוון ש'השכר איננו צמוד' - היא חסרת בסיס כלכלי. לראיה, השכר הממוצע במשק לפני עשור, ב-2000, היה 6,835 שקל (נתוני הלמ"ס) וכיום הוא מגיע לכ-8,500 שקל - שינוי המשקף בקירוב את עליית המדד. בטווח ארוך ובמצב טיפוסי (לא משברי) הצמיחה בשכר, או בלשון כלכלית התמורה לגורם ייצור עבודה, גבוהה מעליית המדד - כלומר, קיימת צמיחה ריאלית".



ערן יעקב, סמנכ"ל תכנון וכלכלה ברשות המסים, כתב בתגובתו: "כל הפרמטרים בפקודת מס הכנסה צמודים למדד". לדברי יעקב, לולא הצמדה זו, היתה המדינה מרוויחה ותשלום מס ההכנסה היה דווקא גדל. ואולם "מכיוון שאין כוונה לגבות מס על המרכיב האינפלציוני בעליית השכר, מוצמדות מדי שנה מדרגות המס - שווי נקודות הזיכוי".



באשר לשווי השימוש לרכב, כותב יעקב: "לעניין ההצמדה לא השתנה דבר במעבר משיטת הקבוצות לשיטה הליניארית. אין היגיון בכך שסכומי השווי לפי קבוצות, שממשיכים עתה לחול על חלק לא מבוטל מכלי הרכב הצמודים, ימשיכו להיות צמודים - ואילו הקבוצות שנקבעו לפי השיטה הליניארית יישארו נומינליות".



ההצמדה לא מופעלת על מכוניות חדשות, בשנה הראשונה לאחר עליית הכביש. אם לא תבוצע ההצמדה למדד בשנה השנייה לאחר עליית הרכב על הכביש, יישחק בסיס המס ויהיה תמריץ לאחזקת כלי רכב ישנים. ברשות המסים אומרים עוד כי "מבחינה תקציבית הנזק שעלול להיגרם לקופת המדינה בטווח ארוך, ובהתחשב בשינוי התפלגות כלי הרכב הצמודים על פי גיל, עלול להגיע לסכום של יותר מחצי מיליארד שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully