וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פגעי מזג האוויר: נביעות ומי עדן הפסיקו את הייצור

מאת עדי דברת-מזריץ ורינה רוזנברג

15.12.2010 / 7:01

זאת, לאחר שהתגלו חריגות בבדיקות איכות המים. נביעות: "בהנחה שנשוב לפעילות בסוף השבוע הקרוב, לא צפויים מחסורים במלאי החברה". מי עדן הפסיקה את הייצור ביום שני - אך אתמול חזרה לפעילות



>> עוד משבר בקרב חברות המים המינרליים: נביעות של החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) הודיעה כי הפסיקה לשאוב ולייצר מים מינרליים.



מהחברה נמסר כי "בשל מזג האוויר הסוער של הימים האחרונים והשלכותיו הזמניות האפשריות על איכות המים במעיין עין זהב, החליטה החברה להימנע מחידוש השאיבה במעיין בתחילת שבוע זה, בציפייה. מבדיקת איכות המים במעיין עלה כי אכן קיימת סטיית איכות".

עוד מסרו מנביעות כי בשל התחזית למזג האוויר הסוער נערכה החברה מראש בפעילות ייצור מוגברת, ולכן - בהנחה כי החברה תשוב לפעילות בסוף השבוע הקרוב - לא צפויים חוסרים במלאי החברה. מרמי לוי, בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה, נמסר כי "ברשת יש מלאי מים לעשרה ימים לפחות ולא צפוי מחסור".



ל-themarker נודע כי ביום שני נמצאה סטייה קלה בבדיקות של מי עדן - ולכן החליטה החברה להפסיק את ייצור המים המינרליים ל-24 שעות, אך אתמול היא חזרה לעבודה.



נראה כי המשברים החוזרים ונשנים לא פגעו בענף המים המינרליים. הקטגוריה גדלה השנה ב-7.4% מבחינת כמותית וב-6% מבחינה כספית (ינואר עד נובמבר 2010 לעומת התקופה המקבילה ב-2009). זאת, לאחר שב-2009 חלה ירידה של 6% בקטגוריה מבחינה כספית ושל 3% מבחינה כמותית לעומת 2008. הירידה בהיקף הכספי ב-2009 היתה גדולה מהירידה הכמותית בשל גידול בנתחי השוק של המים המינרליים של עין גדי, שמחירם נמוך יותר, על חשבון מי עדן ונביעות (לפי נתוני סטורנקסט).



בכל הנוגע לנתח השוק, נביעות חזרה לעצמה ואף מחזיקה בנתח שוק גדול יותר מזה שהיה לה לפני המשבר - 19.4% בנובמבר 2010 לעומת 17.8% ב-2009 (בשבוע שהתחיל ב-25 בינואר 2009). מי שלא התאוששה מהמשבר היא מי עדן, שהחזיקה בנתח שוק כמותי של 31.4%, ומחזיקה נכון לינואר 2010 ב-23.3% בלבד (לפי נתוני סטורנקסט).



משרד הבריאות מסר בתגובה: "נביעות ומי עדן הודיעו למשרד על חריגות שנמצאו בדגימות המים. הסיבה לחריגה קשורה למי הגשמים והשטפונות". המשרד הסביר כי "לפי הגדרת אירוע חריג יש צורך ביומיים רצופים של תוצאות בדיקה חריגות. במי עדן מדובר ביום אחד. התוצאות שהגיעו אתמול היו תקינות והחברה חזרה לייצר. בנביעות מדובר ביומיים רצופים של תוצאות חריגות. יודגש כי מים שבדיקתם העלתה חריגה - לא יוצרו ולא שווקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully