וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגינדי רוצים עוד 49 שנים בשוק הסיטוני

שלומית צור

15.12.2010 / 8:55

לאחר השקת הפרויקט הראוותני בשוק הסיטוני בת"א והזעם על כך שתקופת החכירה מסתיימת בעוד 89 שנים, החלו היזמים לדון עם העירייה על הארכת התקופה ב-49 שנים נוספות

יזמי פרויקט השוק הסיטוני בתל אביב, גינדי השקעות ורבוע כחול נדל"ן, מנהלות משא ומתן מתקדם עם בעלת הקרקע במתחם, עיריית תל אביב, להארכת תקופת החכירה של הקרקע. זאת, לאחר שרוכשי דירות פוטנציאלים זעמו על כך שהם נדרשים לחתום על חוזה שלפיו הקרקע תוחכר להם ל-89 שנה, ללא אופציה להארכה.

הרוכשים התרעמו על כך שהעירייה צפויה לדרוש ב-2099 סכום נוסף בגין שווי הקרקע כדי להאריך את החכירה לתקופה נוספת, והדבר אינו מוצדק בעיניהם לאור מחירי הדירות הגבוהים בפרויקט. כתוצאה מכך, חלק מהם אף ביטלו רכישת דירות במתחם.

עד כה דיווחה גינדי השקעות לבורסה כי מכרה 251 דירות בלבד מתוך 718 דירות בפרויקט, למרות הקמפיין האגרסיבי שבו נקטה, שכלל שלב מכירות מוקדם למקורבי החברה. אחת ההערכות היא כי הרוכשים הפוטנציאלים חששו לרכוש דירה בפרויקט, שכן לא ברור איזה סכום תדרוש העירייה בגין הארכת תקופת החכירה.

לאור התפתחויות דומות שנרשמו במקומות סמוכים, חששם של הרוכשים מוצדק. השנה הסתיימו חוזי חכירה בני 60 שנה שעליהם חתומים בעלי נכסים במתחם יגאל אלון בתל אביב. העירייה, הרשומה כבעלת הקרקע גם במקרה זה, דורשת מבעלי הנכסים לשלם לה 91% מערך הקרקע בעבור חידוש תקופת החכירה ל-49 שנים נוספות. ההליך נמצא כיום בבית המשפט, לאחר שכמה בעלי קרקע במתחם הגישו תביעות נגד העירייה, בטענה כי דרישתה אינה סבירה. לתוצאות הליך זה יהיו השלכות משמעותית גם על בעלי נכסים במתחמים אחרים בעיר, ובכללם השוק הסיטוני.

תרעומות הרוכשים הפוטנציאלים הביאה את היזמים לנהל מגעים מול העירייה כדי להאריך את החכירה לתקופה נוספת, על מנת להפוך את העסקה לאטרקטיבית יותר עבור רוכשי הדירות בפרויקט.

על פי ההערכות, העירייה תדרוש מהחברה 6-7 מיליון שקל עבור הארכת תקופת החכירה ל-49 שנים נוספות, בעוד שגינדי השקעות ורבוע כחול נדל"ן מעוניינות בהארכה לתקופה ארוכה יותר.

בגינדי השקעות אמרו כי "החברה פועלת להארכת תקופת החכירה של הדירות בפרויקט. אנו שבעי רצון שהעירייה מכירה בחשיבות העניין ופועלת בכיוון מציאת פתרונות. באחרונה קיבלה החברה טיוטת הצעה בנושא, ואנו נמצאים במשא ומתן מול העירייה על תנאי הארכת החכירה".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "אכן קיימת הצעה כזו והיא נדונה במוסדות העירייה. מדובר בחידוש החכירה מעבר ל-2099, כאשר דמי החכירה מחושבים בהסתמך על שווי הקרקע בזמן ההסכם, בתוספת ריבית של 5% מערך הקרקע לשנה. חלקה של העירייה בפרויקט השוק הסיטונאי הוא 25%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully