וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות ממליצה: התוכניות הכלכליות יוכרו כתעודה

מאת אופיר בר-זהר

15.12.2010 / 7:01

בלעדי איגודי היוצרים: "מדובר בתעודה במשקל נוצה. אסור שההקלות על הזכייניות יבואו על חשבון תכנים שגם כך משודרים בצמצום"



>> הנהלת הרשות השנייה ממליצה לחברים בוועדת הטלוויזיה להכיר בתוכניות "לילה כלכלי" ו"תוכנית חיסכון" כתוכניות תעודה - כך נודע ל-themarker.

חברי ועדת הטלוויזיה יתכנסו מחר לדיון בנושא, לאחר שכבר באוגוסט התקיים בעניין דיון שבו הוחלט כי המשך ההכרה ב"לילה כלכלי" של ערוץ 10 כתיעודית יותנה בחיזוק מרכיבי התעודה בה. בנוגע ל"תוכנית חיסכון" של ערוץ 2 הוחלט כי מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, יפנה לזכיינים ויפעל כדי שישפרו את התוכנית כך שתתאים יותר להגדרה של תעודה.



הוועדה קבעה אז כי על שני הערוצים לחזק את הפן התיעודי בתוכניות הכלכלה, להרבות בתחקירים ובצילומי חוץ ולעסוק באופן מעמיק יותר בנושאים תחקיריים ובנושאי חינוך ופריפריה. כעת הגיעה הנהלת הרשות למסקנה, כי בוצעו בתוכניות השינויים הנדרשים ואין סיבה להמשיך ולהתנות הכרה בהן כתוכניות תעודה. ערוץ 10 יידרש להציג בפני הרשות השנייה את הסכם ההתקשרות עם חברת ההפקה החיצונית שאליה עברה "לילה כלכלי", כדי לבדוק את נאותות ההפקה שלה. אם "לילה כלכלי" לא תוגדר תעודה יתקשה ערוץ 10 לעמוד בהתחייבויותיו לתכנים דוקומנטריים.



מאיגודי היוצרים נמסר: "אנו מתנגדים להכרה בתוכניות הכלכליות כתוכניות תעודה. כבודן במקומו מונח, אבל מדובר בתעודה במשקל נוצה שבאה על חשבון תוכניות תעודה ותחקיר אמתיות, וחבל שכך. מותר להקל על הזכיינים, אבל אסור שההקלות יבואו על חשבון תכנים שגם כך משודרים בצמצום". מהרשות השנייה נמסר: "הנושא נמצא על סדר היום של ועדת הטלוויזיה".



בנוסף תדון מחר ועדת הטלוויזיה שוב בהחלטה שהתקבלה ב-2009, שלפיה אורכו המינימלי של סרט תעודה יהיה 40 דקות, לעומת 48 דקות שהיו נהוגות בעבר. היוצרים מסרו בעניין כי "מדובר בהמצאה ישראלית ייחודית ומפוקפקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully