וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסניף מימין מגיעה לך הנחה

מאת איילה צורף

15.12.2010 / 7:01

על גבי הסלולרי או בתוכנות ניווט לרכב - שיווק מבוסס מיקום מצמיח ניצנים ראשונים בישראל: אגאדיר ובורגוס-בר עושות את זה בפורסקוור, סופרפארם, עלית ושופרסל - ב-waze. בפעם הבאה שאתם פותחים את הנייד - הביאו בחשבון שהחברות יודעות היכן אתם נמצאים



>> בפעם הבאה שתשבו במסעדה, בבית קפה או שתעמדו בתור לרכישת כרטיסים לסרט ותראו את מי שעומד לפניכם עושה פעולה כלשהי בסלולרי שמזכה אותו במוצר חינם או בהנחה על הכרטיס - הניחו שהוא עושה צ'ק אין. צ'ק אין היא פעולה שמבצע הגולש באמצעות הסלולר, שבה הוא מודיע לחבריו ברשתות החברתיות שהוא הגיע למסעדה, לבית הקולנוע, לסניף הפארם או לכל מקום אחר. התופעה הזו, שהולכת וצוברת תאוצה בעולם, נולדה על ידי רשת חברתית בשם פורסקוור. בחודשים האחרונים הצטרפה אליה גם פייסבוק, וגם גוגל מתכננת להפעיל שירות דומה.

אנשי השיווק קוראים לכך שיווק מבוסס מיקום, המאפשר לייצר מועדון לקוחות דיגיטלי ולייצר על פיו הטבות, הנחות ופרסים ללקוחות הנאמנים, אלה שחוזרים שוב ושוב, ועושים צ'ק אין וירטואלי בכל פעם שהם נכנסים לבית העסק, ובכך מקדמים אותו בקרב חבריהם לרשת.



בישראל פועלות שתי רשתות חברתיות מרכזיות המאפשרות לעשות צ'ק אין: פורסקוור ופייסבוק - שבאחרונה החלה להפעיל את שירות פייסבוק פלייסס (places), המאפשר ביצוע צ'ק אין בישראל. עם זאת, השירות של פייסבוק פועל רק על גבי מכשירי בלאקברי בשלב זה. הערכות הן שבחודשים הקרובים תפתח הרשת החברתית את האפשרות לעשות צ'ק אין לבעלי כל המכשירים הסלולריים החכמים.



למרות היקף המשתמשים הראשוני - הערכות הן שבישראל יש כ-20 אלף משתמשי פורקסוור לכל היותר - יש כבר לא מעט בתי עסק שהחליטו להתנסות בשיווק הדיגיטלי החדש, ולבחון את תגובות הצרכנים למועדוני הלקוחות הדיגיטליים. כך למשל לקוח הנכנס לרשת הבר-בורגרים אגאדיר, המפעילה שבע מסעדות - שלוש בתל אביב, וכן באילת, בראשל"צ, בהרצליה ובחיפה - ועושה את פעולת הצ'ק אין הסלולרית, יקבל על גבי מסך הסלולרי שלו הודעה לפיה הוא זכאי לתוספת להמבורגר ללא תשלום.



"התחלנו את הניסוי לפני חודשיים ובינתיים אנחנו מאוד מרוצים", אומרת נטע סברוב, המנהלת את השיווק של אגאדיר. "זה תופס תאוצה. לא הרבה עסקים משלבים שיווק מבוסס מיקום במאמצי השיווק שלהם כיום, אבל אני מניחה שזה ילך ויגדל". לדבריה, הרשת מתכננת לשנות את ההטבה מפעם לפעם.



כדי לוודא שהצוותים במסעדות יכירו את ההטבה עם הצגת מסך הסלולר למלצר, שלחה הנהלת הרשת תדרוך לכל הסניפים, עם צילומי מסך, וכל אנשי השירות במסעדות עברו הסבר אודות פורסקוור. "זה לא מסובך. זה כל הכיף, שהרשת נגישה ופשוטה לתפעול", אומרת סברוב.



"בשבועות הראשונים לא היתה היענות גדולה, אבל בשבועות האחרונים זה הולך ותופס תאוצה", אומרת סברוב. מנתונים שסיפקה אגאדיר עולה כי בחודשיים מאז הפעלת השירות נרשמו 420 פעולות צ'ק אין בכל הסניפים. עקב כך נוצרו לרשת מועדוני לקוחות קבועים שמבצעים שוב ושוב צ'ק אין כדי לזכות בהטבות. כך למשל במסעדה בהרצליה עושים זאת 157 אנשים באופן קבוע, בסניף בנחלת בנימין שבתל אביב - 119 אנשים ובנמל תל אביב - 145 אנשים.



גם המתחרה של אגאדיר, רשת בורגוס-בר, מנהלת מהלך דומה בחודש האחרון: במקרה שלהם, כל מי שמבצע צ'ק אין מקבל הטבה בדמות צלחת טבעות בצל במתנה. הרשת, המונה 12 סניפים, החלה את הפעילות לפני שלושה שבועות. "לחמישה סניפים שלנו באזור המרכז נכנסו עד כה כ-115 איש כל אחד. יש לנו כבר ראש עיר דיגיטלי בכל סניף, וכשהוא מתמנה הוא מתוגמל בארוחה על חשבון הבית", מספרת מנכ"לית הרשת אהובה תורג'מן.



ראש העיר של כל מיקום הוא הגולש שביצע את המספר הגדול ביותר של פעולות צ'ק אין נכון לאותה עת. כמו כן, כמה מהברים בתל אביב החלו בשבועות האחרונים להציע כוסות משקה חינם תמורת צ'ק אין וירטואלי.



560 אלף ישראלים ב-waze



פעולות צ'ק אין ברשתות חברתיות אינן שיטת השיווק היחידה בזירת השיווק מבוסס המיקום. השילוב של מפות בסלולר החוברות ל-gps ולעדכונים אינטרנטיים בזמן אמת הפכה את ווייז (waze) הישראלית לאחד הסיפורים המעניינים בעולם חברות הסטארט-אפ כיום, עם 2.2 מיליון גולשים בעולם, כ-560 אלף מהם בישראל.



ווייז מאפשרת למחזיק המכשיר הסלולרי שעליו מותקנת התוכנה החינמית לצפות בזמן אמת בעומסי התנועה בכבישים ולחשב על בסיס זמנים אלה את מועד ההגעה המשוער ליעד. משתמשי ווייז מעדכנים את חבריהם בעומסי התנועה, תאונות, ניידות משטרה, מכמונות מהירות ועבודות בכביש.



ווייז מוכרת לחברות את האפשרות להציג על גבי מפותיה את מיקום הסניפים שלהן תמורת תשלום של כמה מאות שקלים לשבוע, כסף קטן כשזה מגיע לתקציבי השיווק והפרסום של החברות. בין החברות שכבר פועלות על גבי מפותיה: סופרפארם, עלית קפה, רשת המרכולים am-pm ורשת השכרת הרכבים אלדן. לחיצה על האייקון עם הלוגו של החברה תפתח חלון בנייד, עם מידע אודות הסניף, שעות הפתיחה שלו, טלפון ועוד. לחיצה על הקישור "נווט" תוביל את הצרכן/נהג הישר לסניף.



השבוע חתמה גם רשת שופרסל על עסקה עם ווייז, ומעתה יופיעו כל סניפיה אף הם על גבי המפות האינטראקטיביות של החברה. בעוד כשבוע יתחילו אנשי ווייז להציע קופונים לנוסעים ברכב, בזמן אמת, כשהם חולפים ליד הסניפים של חלק מהחברות הללו.



סופרפארם, הפעילה בווייז מזה כמה שבועות מרוצה מהעסקה. מיכאל מיטרני, האחראי על פעילות הדיגיטל של סופרפארם, אומר כי "מבחינת כמות ההקלקות ביחס לרמת ההשקעה הכספית, זה מחזיר את עצמו מהר מאוד ולכן מאוד משתלם. אני מקבל מווייז דו"ח אחת לשבוע. מדובר בכמה אלפי הקלקות בשבוע על האייקונים של סופרפארם, ומהן כמה מאות משתמשים שמבקשים שהשירות יוביל אותם לסניף הקרוב".



סופרפארם פעילה גם ברשת פורסקוור: "החדירה של פורסקוור לישראל היא לא גבוהה", אומר מיטרני, "המהפך הגדול יקרה כששירות פייסבוק פלייסס יתחיל לפעול כאן באופן מלא".



-



שיווק מבוסס מיקום



הצעות שיווק ומכירה שמקבל הגולש בסלולר בהתאם למיקומו הפיזי באותו הזמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully