וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני תגלית הגז: מזכירת חברת יואל קיבלה מיליונים

ליאור זנו

15.12.2010 / 8:31

ימים לפני הדיווח על תגלית תמר, קיבלה מזכירת חברת יואל משותפות הקידוח, על אופציות המעניקות לה 1.9% ממניות החברה. יו"ר ועדת הביקורת התפטר במחאה: "אין לי עוד מה לתרום"

ביום ראשון בצהריים שלח רו"ח חן לבון, דירקטור בחברת יואל, מכתב התפטרות לחברה בדואר אלקטרוני. לבון, ששימש גם יו"ר ועדת הביקורת, נימק את ההתפטרותו הפתאומית בדחיית ישיבה שהוא יזם. נושא הישיבה היה: תנאי ההעסקה של מזכירת החברה והיועצת המשפטית שלה, עו"ד נועה לנדנר.

בחינת הפרטים של מרכיבי השכר של לנדנר מסבירה מדוע נסער לבון מדחיית הישיבה: לנדנר קיבלה ב-14 בינואר 2009 אופציות המעניקות לה עתה 1.9% ממניות יואל בשווי כספי של 20 מיליון שקל. מה שמעניין בחלוקת האופציות ללנדנר הוא שארבעה ימים לאחר הענקת האופציות הודיעו השותפות במאגר תמר, בהן ישראמקו (28%), החברה הבת של יואל, על תגלית הגז הטבעית הגדולה בעולם ב-2009.

"דחיית מועד הישיבה הביא אותי למסקנה כי אין לי מה לתרום עוד לחברה כדח"צ ולכן החלטתי להתפטר לאלתר", כתב לבון לדירקטוריון יואל. לבון מונה לדח"צ (דירקטור חיצוני) ב-31 בדצמבר 2007 לתקופת כהונה שנייה שעמדה להסתיים ב-31 בדצמבר 2010.

לנדנר קיבלה 275 אלף אופציות בהקצאה פרטית, שהיו שוות בינואר 2009 2.8 מיליון שקל (לפי נוסחת בלק ושולס) והיו 2.4% מהחברה. זאת, לפי תוכנית אופציות שאושרה באוגוסט 2008. מימוש האופציות היה אמור להיעשות במנות בתקופות של 3.5-6.5 שנים. מחיר המימוש של האופציות היה 21.56 שקל לאופציה, שהיה מחיר המניה הממוצע בחודש הקודם להענקת האופציות.

גילוי הגז הטבעי בתמר הזניק את שוויה של יואל, כאשר מאז ההודעה ב-18 בינואר רשמה המניה קפיצה של 290%. כך שכיום, כמעט שנתיים לאחר החלוקה, נמצאות האופציות של לנדנר עמוק בתוך הכסף. מחירה המתואם של מניית יואל לפני המסחר אתמול היה 78.6 שקל. כיום שוות האופציות 1.9% מהחברה, ששווי השוק שלה הוא 1.07 מיליארד שקל. כך שהשווי הנאיבי של האופציות שבידי לנדנר הוא כ-16 מיליון שקל (לפי תרחיש שבו תממש עתה את כל האופציות ותמכור אותן במחיר השוק).

גם לפני הענקת האופציות נהנתה לנדנר משכר מפנק. עלות העסקתה ב-2008 היתה 773 אלף שקל, מתוכם מענק של 100 אלף שקל. ב-2009, כתוצאה מהאופציות שקיבלה, הסתכם שכרה השנתי ברוטו ב-2.1 מיליון שקל והיא הפכה למקבלת השכר הגבוה בחברה.

החברה נימקה את הענקת האופציות בהודעה לבורסה וציינה כי "ההחלטה נעשתה תוך התחשבות בתפקידה המורכב של לנדנר בחברה, ובכלל זה הובאו בחשבון המאמצים החריגים שלהם היא נדרשת, האחריות והסמכויות הנרחבות הכרוכות בתפקידה, וכן היקף ומורכבות המטלות הנובעות ממנו".

לנדנר מכהנת בתפקידה מאז פברואר 97'. היא בעלת תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בנוסף לתפקידה כיועצת המשפטית ומזכירת יואל, אקויטל, נפטא, חנל וישראמקו אינק, מכהנת לנדנר כדירקטורית בכמה מהחברות בקבוצה.

מחברת יואל נמסר בתגובה: "כפי שפורט בדו"ח המיידי בזמנו, הענקת האופציות ללנדנר נעשתה על רקע תרומתה רבת השנים לחברה, לאחר תהליך ארוך של אישורים ודיונים שהחל עם אישור תוכנית האופציות באוגוסט 2008 ונמשך (לאחר קבלת אישור רשות המסים) בדצמבר 2008 וינואר 2009. בסוף תהליך זה אושרה ההקצאה, פה אחד, בדירקטוריון ועדת הביקורת של החברה בינואר 2009. בשלב זה, החברה מעדיפה שלא להתייחס להתפטרותו של חן לבון ומפנה לדיווח המיידי שפורסם לציבור במערכת המגנ"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully