וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על סף משבר: גרמניה מחריפה התנגדותה להרחבת קרן הסיוע למדינות האיחוד האירופי

סוכנויות הידיעות

15.12.2010 / 8:49

מרקל צפויה היום להביע את התנגדותה להגדלת קרן הסיוע בנאום שתישא בפרלמנט הגרמני בברלין ב-11 בבוקר



גרמניה החריפה את התנגדותה להרחבת קרן הסיוע האירופית למדינות האזור אשר נאבקות במשבר החובות, דבר אשר מותיר לבנק המרכזי של אירופה את חלק הארי בתמיכה - כך דיווחה בלומברג.







ראש ממשלת גרמניה, אנגלה מרקל, דחתה את הגדלת קרן הסיוע בשווי 750 מיליארד יורו (טריליון דולר), ובכך העבירה את הכדור לבנק המרכזי של אירופה אשר תומך בהגדלת הסיוע.



המתח בין מרקל לבין נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, וראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד יונקר, לקראת פסגת האיחוד האירופי, מזכירה את המתחים בשלב הראשון של המשבר באירופה. באותם ימים גרמניה התמהמהה במשך למעלה מחודשיים לפני שהסכימה למתן חבילת סיוע ליוון.



"תוצאות ההתנגדות של אירופה משאירות אותנו עם תחושה של דה ז'ה וו", כך אמר קן ווטרט, הכלכלן הראשי של חטיבת אירופה בבנק bnp פאריבה לבלומברג. "אנחנו קרוב לוודאי נראה שוב מתיחות בשווקים, כשגם שהממשלות באזור עדיין חלוקות בדעותיהן בנוגע לדרך ההתמודדות עם המשבר".



ראיות לכך שמדינות אירופה נמצאות בסיכון הועלו אתמול לאחר שסוכנות דירוג האשראי s&p הורידה את תחזית דירוג האשראי של בלגיה. האג"ח של בלגיה נפלו אתמול, והפער בין התשואה על האג"ח הממשלתיות הבלגיות לאג"ח הממשלתיות הגרמניות עלו ב-0.02% ל-1.02%.



מרקל צפויה היום להביע את התנגדותה להגדלת קרן הסיוע בנאום שתישא בפרלמנט הגרמני בברלין ב-11 בבוקר, שעון ברלין. מחר אחר הצהריים תיפתח פסגת האיחוד האירופי בבריסל. נציגי האיחוד האירופי צפויים להתמקד בהקמת מנגנון למאבק במשברים פיננסים, אשר יושק בשנת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully