וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ דורש תוספת של 10 אלף שוטרים: "שכרם הוא בושה לממשלה - מקבלים 5-4.5 אלף שקל בחודש"

צבי זרחיה

15.12.2010 / 10:17

"כשאני רואה את המשכורות של המגזרים האחרים הלב נקרע; להחזיק שוטרים בתנאים אלו זה בלתי סביר"



"יש להוסיף 10 אלף שוטרים למשטרת ישראל בפריסה של עד 5 שנים כדי להביא את השינוי ולעמוד ביחס הולם בין שוטרים לתושבים", אמר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בוועדת הכספים. "כמו כן, יש להגדיל את מספר הסוהרים מאחר שהגידול של כוח האדם בשב"ס אינו משמעותי".



בעניין שכרם של השוטרים אמר אהרונוביץ, כי "מה שקורה עם השכר השוטרים והסוהרים הוא בושה לממשלה שאני חבר בה. השוטרים מקבלים 4,500-5,000 שקלים בחודש. זה שמחזיקים את המשטרה והשב"ס ולא מעלים את שכרם של השוטרים המכהנים בגלל הדרישה לנתק את השכר השוטף של המכהנים מהגמלה של הגימלאים זה לא דבר נכון לעשות. אם נתנתק מהגימלאים יהיה קל יותר להעביר את השכר למשרתים במשטרה אבל אני כרגע לא הולך לעושת את המעבר הזה", הוסיף אהרונוביץ'. "אני חושב שלהחזיק שוטרים במשמרות ולתת להם תנאים אלו זה בלתי סביר - משתחררים יותר מדי שוטרים".



"בנתיים יש לאפשר לשוטרים להגיע הביתה עם שכר סביר", הוסיף השר. "כשאני רואה את המשכורות של המגזרים האחרים הלב נקרע. השוטרים והסוהרים עושים עבודה נפלאה ולא מגיע להם שיקבלו שכר נמוך כל כך".



בהתייחסו לתקציב המשרד לביטחון פנים אמר אהרונוביץ, כי התקציב בקושי נתן מענה שניתן לחיות איתו אבל לא נתן את האפשרות לבצע את מה שאני רוצה לעשות במשטרה ובשב"ס. תקציב המשרד לביטחון פנים הוא כ-10.5 מיליארד שקל כולל משטרה ושב"ס. קיבלתי תוספות תקציביות אבל זה לא מספיק אלא נותן לצוף מעל המים בלבד".



אהרונוביץ התייחס לשביתת הפרקליטים ואמר, כי "נגרם נזק חמור למשטרה, למערכת אכיפת החוק ולאזרחים כתוצאה משביתת הפרקליטים. הנזק הוא בלתי הפיך: תיקים נסגרים ועבריינים משתחררים. יש להפסיק את השביתה של הפרקליטים. נוצר נזק מתמשך וחבל על כל יום". הוא הוסיף כי פנה בעניין אל רה"מ בנימין נתניהו ואל שר המשפטים יעקב נאמן.



אהרונוביץ מוטרד מ"התפרצות של הפרות סדר במגזר הערבי בוואדי ערה, בהר הבית. ישנם יותר מדי אדי דלק באויר ואנו צריכים לדעת ולהכיר בהם. לא משנה מה יהיה המצת אבל אנו צריכים להתכונן. אסור לנו לחזור לתסריט של המהומות באוקטובר 2000".



עוד אמר כי "השריפה בכרמל הוא דוגמא לאיומים שיש אני לא בא להפחיד אף אחד אבל יש תרחישים שיכולים להיות אירועים קשים מצפון, מדרום וממזרח צריך להתכונן לירי טילים, רעידות אשמה ואסונות טבע או אירועים בלתי קונבנציונלים של טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully