וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מדד המחירים לצרכן עלה בעד 0.3%

מוטי בסוק

15.12.2010 / 11:00

במשרדים הכלכליים בירושלים מעריכים כי נגיד בנק ישראל יודיע על עלייה של עד 0.3% במדד המחירים בנובמבר. לדבריהם, הנגיד סוף סוף יעמוד בתחום יעד האינפלציה השנתי של הממשלה

מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר שיפורסם היום בשעה 17:30 עלה ב-0.1%-0.3% - כך מעריכים במשרדים הכלכליים בירושלים. עוד מעריכים בירושלים כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לא יעלה בסוף החודש את ריבית הבסיס במשק והיא תישאר בינואר 2011 ברמה של 2.0%.

הערכה היא כי מדד נובמבר עלה בצורה מתונה בשל התיקרויות במחירי הדלק, הדיור והמזון. בחודש אוקטובר עלה המדד ב-0.3%, ומתחילת השנה הוא עלה ב-2.2%. הערכה במשרדים הכלכליים בירושלים היא כי מדד דצמבר יעלה ב-0.3%-0.1% ולפיכך מדד 2010 כולה ינוע בין 2.5% ל-3.0%, כלומר יהיה קרוב לגבול העליון של תחום יעד האינפלציה השנתי של הממשלה (3.0%-1.0%). לראשונה, אחרי ארבע שנים של החטאות, צפוי הנגיד להביא את האינפלציה לתחום יעד הממשלה.

הערכות במשרדי הממשלה הן כי הנגיד לא יעלה גם בסוף חודש דצמבר את ריבית הבסיס במשק וכי היא תישאר ברמה של 2.0% גם בינואר הקרוב. ההערכות נובעות מהירידה בשורה של פרמטרים כלכליים במשק, ובראש ובראשונה היצוא בחודשים האחרונים, ובשל חשש מהגדלה נוספת בפער בין הריבית על השקל לבין הריבית על הדולר, היורו והין היפני - מה שעלול להגביר את זרימת הכסף הספקולטיבי הזר לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully