וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר: פישר שוב מתערב במטבע ורוכש עשרות מיליוני דולרים

יעל פטר

15.12.2010 / 10:56

גורם בכיר בשוק ההון: "מדיניות הבנק לשמור שסל המטבעות לא יהיה נמוך מדי, וגם שהדולר לא יהיה נמוך מדי"

הבוקר הדולר עולה ב-0.1% בהשוואה לשער היציג, והוא נסחר ברמה של 3.597 שקלים לדולר. היורו יורד ב-0.9% לרמה של 4.792 שקלים ליורו. בעולם נחלש היורו מול הדולר ב-0.33% והוא נסחר ברמה של 1.33 יורו לדולר.

"בנק ישראל מתערב גם היום בשוק המט"ח. הבוקר רכש הבנק כ-70-80 מיליון דולר, וזאת לאחר שכבר כמה ימים הוא מראה נוכחות בשוק", אומר גורם בכיר בשוק ההון. "אפשר לראות שהסל (דולר-יורו) ירד מתחת ל-4.8, זה אומר שסל המטבעות ברמה נמוכה, אלו מניעים המספיקים לבנק ישראל להתערבות. ככל הנראה מדיניות בנק ישראל הנוכחית מעידה על רצון לשמור שסל המטבעות לא יהיה נמוך מדי, וגם שהדולר לא יהיה נמוך מדי, רצונו לתמרן בין השניים", אומר הגורם הבכיר.

מרים שיינבלום, מנהלת זירת המסחר בקבוצת פריקו המתמחה בניהול סיכונים פיננסיים, מסרה כי "בנק ישראל מנסה לשמור על סל המטבעות ורוכש לשם כך דולרים. ההתערבות של בנק ישראל אינה אפקטיבית דיה ונועדה להפגין נוכחות ולא להשפיע מהותית על שערי המט"ח. המסחר בזירה המקומית ממשיך להיות מושפע מחששות המשקיעים לירידה של היורו בעקבות הודעת סוכנות הדירוג מודי'ס לאפשרות של הורדת דירוג של ספרד. השקל מצדו, עדיין מפגין יציבות בעוד הדולר מתחזק בזירה המקומית בשיעור נמוך יותר מאשר התחזקותו מול המטבעות המובילים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully