וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסטארט אפ הישראלית קלטורה מגייסת יותר מ-10 מיליון דולר

גיא גרימלנד

15.12.2010 / 11:11

הגיוס טרם הושלם; אינטל קפיטל לוקחת בו חלק במטרה לקדם את פלטפורמת Meego



חברת הסטארט אפ הישראלית קלטורה (kaltura) מגייסת מעל ל-10 מיליון דולר. בגיוס משתתפת אינטל קפיטל לצד גופי השקעה נוספים. הגיוס טרם הושלם באופן סופי וככל הנראה רק בחודש ינואר הקרוב הוא יוכרז באופן רשמי.



רון יקותיאל מנכ"ל החברה, אומר ל-themarker כי בגיוס צפויים להשתתף גופי השקעה נוספים מלבד אינטל קפיטל והוא טרם נסגר. מדוע אינטל, חברת שבבים, משקיעה בקלטורה המפתחת פלטפורמת לניהול וידאו מבוססת קוד פתוח? לאינטל חשוב לקדם את פלטפורמת meego לטלפונים סלולריים, פלטפורמה שהושקה יחד עם נוקיה בפברואר 2010. על פי הערכות, קלטורה תשתלב בפלטפורמה. בנוסף אינטל מצידה מנסה לקדם כמה שיותר את הקוד הפתוח בכמה שיותר מכשירי סלולר, טבלטים ומחשבי pc, כדי להילחם באפל.



קלטורה הוקמה בסוף 2006 על ידי היזמים רון יקותיאל (המכהן כמנכ"ל החברה), שי דוד, מיכל צור וערן איטם. החברה מאפשרת לשלב באתרים אפשרויות וידאו ומדיה מתקדמות כגון יצירת רימיקסים ושיתוף קבצי וידאו, סאונד ותמונות. הפלטפורמה כוללת גם פלטפורמות לשיתוף פעולה, המאפשרות לקבוצות של משתמשים ליצור יחד סרטוני וידאו. אחת המתחרות הגדולות שלה היא ברייטקוב, בה מושקע יוסי ורדי.



המודל העסקי של החברה מבוסס על מתן שטחי פרסום למפרסמים, ומכירת רישוי הטכנולוגיה לאתרים אחרים. כיום 100 אלף אתרי אינטרנט, בהם כמה מהמותגים הגדולים ביותר, עושים שימוש בפלטפורמת הוידאו של קלטורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully