וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקאי צפוי לאשר הערב את הארכת הקלות המס מתקופת בוש

סוכנויות הידיעות

15.12.2010 / 11:55

אם יאשר הסנאט האמריקאי את ההצעה, היא תועבר לאישור בית הנבחרים



הסנאט האמריקאי צפוי לאשר הערב את הצעתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה להאריך את הקלות המסים מתקופתו של הנשיא בוש לכל דרגות המס בארה"ב, כמו גם הרחבת תוקפה של קצבת אבטלה מיוחדת. שווי הטבות צפוי לעלות 858 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות - כך דיווחה בלומברג.







הסנאט יתחיל לדון בהצעה ב-11 לפני הצהריים שעון וושינגטון. אם יאשר הסנאט האמריקאי את ההצעה, היא תועבר לאישור בית הנבחרים. לפי ההצעה, ההקלות במסים לכל דרגות המס בארה"ב יישארו ברמתם הנוכחית לשנתיים נוספות. ההצעה תרחיב גם את קצבת האבטלה המיוחדת עד לסוף שנת 2011.



נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע לפני שבוע על הסכם עקרוני עם הרפובליקאים בקונגרס על הארכת כלל הקלות המס של ממשל בוש. הבית הלבן יתמוך בהארכת תוקפם של קיצוצי מסים מתקופת בוש לבעלי ההכנסה הגבוהה בארה"ב בתמורה להארכת תוקף הרחבת קצבאות האבטלה והחלת תמריצים נוספים לכלכלה האמריקאית.



מדובר בוויתור עקרוני משמעותי של אובמה, שמאז מסע הבחירות שלו קורא להגדלת מיסוי העשירים, והקלת המיסוי על המעמדות הנמוכים יותר. ויתור זה משמעותי גם בתוך המפלגה הדמוקרטית, התומכת ברובה במדיניות המקורית של אובמה. אף שאובמה הגיע להסכם עם הרפובליקאים, הדמוקרטים בקונגרס טרם הביעו אף הם את הסכמתם.



במסגרת התוכנית, הפרשות העובדים לביטוח לאומי יצומצמו ב-2% למשך שנה - הקלה שעשויה להסתכם בחיסכון שנתי של 1,000 דולר למשפחה שמרוויחה 50 אלף דולר בשנה, ויותר עבור בעלי הכנסה גבוהה יותר. התכנית כוללת גם הארכה של הקלת מס על שכר לימוד באוניברסיטה, והארכה של הקלת מס לעסקים על השקעות הון. שיעור המס החלופי (amt) המינימלי עודכן כך ש-21 מיליון משקי בית נוספים יהיו פטורים ממנו. התכנית כוללת גם הארכה של הרחבת קצבאות האבטלה עבור מי שמובטלים זמן רב עד לסוף השנה הבאה - פרק זמן שימנע מכ-7 מיליון אנשים לאבד את זכאותם לקצבה.



עם זאת, התוכנית כוללת ויתור משמעותי נוסף של אובמה לטובת הרפובליקאים - מעבר להקלת מס למי שמרוויחים יותר מ-200 אלף דולר בשנה, הוא הסכים להקלה במס הירושה. מס זה, המכונה לעתים בארה"ב "מס המוות", לא יחול כעת על 5 מיליון הדולר הראשונים, ושיעורו המירבי יהיה 35% - פטור גבוה יותר ושיעור נמוך יותר ממה שדרשו מרבית הדמוקרטים, 1 מיליון דולר ו-55%, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully