וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם שראיתם הכל? ועדת הכלכלה ביטלה את חובות התוכן של הערוצים לאחר המעבר לרישיונות

אופיר בר-זהר

15.12.2010 / 12:15

בוטלו הגנות הינוקא לערוצים חדשים; בעקבות פניית שר התקשורת: הוועדה תדון מחדש בסעיף



פארסה בוועדת הכלכלה: חברי הכנסת ביטלו את הסעיף בחוק אשר קובע כי למקבלות הרישיון יש חובות תוכן בתקופת הרישיון וכן את הגנות הינוקא לערוצים חדשים המאפשרים להם הקלות תוכן בשנים הראשונות לפעילות. הדבר נבע מרוויזיות שהגישו חברי "ישראל ביתנו", שחששו, ככל הנראה, כמכניסה לתחום של "גורמים פוליטיים", בהם שלדון אדלסון. בעקבות כך, מיהר שר התקשורת, משה כחלון, להגיש רוויזיה והסעיף יעלה לדיון מחודש בוועדה.







חברי הכנסת ביקשו לבטל את נושא הגנת הינוקא ותחת זאת ביטלו את כלל הסעיף העוסק במחויבויות תוכן, מה שמביא למצב לפיו בעל רישיון חדש כלל לא יהיה מחויב להפיק דבר.



היועצת המשפטית של הוועדה אתי בנדלר אמרה כי "אם הסעיף הזה לא יתקבל אפשר לקרוא לחוק חוק הנצחת השליטה של ערוצים 2 ו-10 בשוק לשנים רבות".



מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי התנגד לביטולה של הגנת הינוקא ואמר כי "כערוץ שחווה את הקשיים בפתיחת תחרות בשוק והתמודדות מול שחקנים ותיקים ורוצה למנוע מהשחקנים החדשים את הטעויות שנעשו לגבי ערוץ 10, האמת המקצועית שלנו מחייבת אותנו להדגיש בפני חברי הכנסת את החשיבות של מתן הגנת ינוקא לשחקנים חדשים. למרות שזה כביכול נגד האינטרס שלנו. בשוק הטלוויזיה צריך לייצר מצב שהטלוויזיה המסחרית תעמוד על רגליה הכלכליות ללא תלות בשום גורם. הגנת הינוקא הינה חלק מהתשתית לפתיחת השוק לתחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully