וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנפאואר: הביקוש לעובדים חדשים במשק נותר יציב בנובמבר לעומת החודש הקודם

חיים ביאור

15.12.2010 / 12:49

ירידה חדה בביקוש לעובדים בתחום הבנקאות הפיננסים והביטוח - בשיעור של 4.1%



הביקוש לעובדים חדשים במשק בנובמבר 2010 לעומת הביקוש באוקטובר היה יציב עם עלייה מינורית בשיעור של 0.5%. כך עולה מנתוני חברת ההשמה וכוח האדם מנפאואר ישראל. עם זאת, מהנתונים, המתבססים על מודעות דרושים בתקשורת הכתובה והאלקטרונית עולה כי לעומת נובמבר 2009, הביקוש לעובדים חדשים היה גבוה ב-19.3%.



לדברי ארנה סגל, מנכ"לית מנפאואר ישראל, ב-2011 תימשך העלייה בביקוש לעובדים במשק, בעיקר בתחומי הפיננסים והביטוח וגם לטלנטים למשרות בכירות. ירידות בביקוש לעובדים חדשים היו בעיקר במגזר העסקי, כגון מסחר, שירותי אירוח ואוכל, תחבורה ותקשורת, בנקאות, פיננסים ובינוי. העליות בביקוש התרכזו בענפי השירותים הציבוריים, כגון חינוך ושירותים קהילתיים. השינויים במרבית ענפי המשק בנובמבר היו קטנים, יחסית לעליות הגדולות שאיפיינו את כל הענפים (חוץ מחינוך) באוקטובר.



העלייה הגדולה ביותר בביקוש לעובדים חדשים בנובמבר 2010, לעומת אוקטובר 2010, היא בתחום השירותים הקהילתיים - בשיעור של 2.5%. הירידה החדה ביותר היא בתחום הבנקאות, הפיננסים והביטוח - בשיעור של 4.1%.



הביקוש לעובדי היי-טק בחודש נובמבר עלה ב-0.7% לעומת עלייה של 5.9% באוקטובר, שסימנה עליית מדרגה. בכל הקבוצות המקצועיות (תוכניתנים, מהנדסי תוכנה, מהנדסי חומרה), נמשכה בנובמבר העלייה בביקוש בקצב דומה לעלייה בחודשים קודמים.



בקבוצות אחדות כמו מנהלים, ראשי צוותים ומנהלי פרויקטים, מנהלי רשתות מחשבים ועובדי תמיכה חל בנובמבר גידול משמעותי יותר בביקוש. לדברי סגל, הביקוש לעובדים חדשים בענף ההיי טק חזר להיקפו שמלפני המשבר הכלכלי העולמי של 2009-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully