וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: בורסת מוסקבה סוחרת ביואן מול הרובל

ניו יורק טיימס

15.12.2010 / 13:08

זו הפעם הראשונה שבה היואן נסחר מחוץ לסין והונג קונג, בצעד שנועד לצמצם את התלות של סין ורוסיה בדולר



בורסת micex במוסקבה החלה לסחור היום לראשונה ביואן מול הרובל, בצעד סמלי אשר ממחיש את רצונן של רוסיה וסין לצמצם את התלות בדולר האמריקאי.



תהיה זו הפעם הראשונה שבה היואן נסחר מחוץ לסין והונג קונג. "אנחנו חלוצים", אמר דובר בורסת micex, ניקיטה בקסוב, ל"ניו יורק טיימס". בטווח הארוך, אם רוסיה וסין ימשיכו באותו כיוון, המסחר ביואן מחוץ לסין עלול להפחית את הביקוש לדולר. עסקות עם חברות סיניות שמייצאות לרוסיה או למדינות אחרות עשויות להתרחש ישירות בין המטבעות המקומיים, ללא צורך בתיווך של הדולר.



על אף הסמליות שבצעד, בינתיים מחזורי המסחר בבורסה הרוסית צפויים להיות קטנים למדי, והוא נועד לשרת בנקים רוסים עם לקוחות שעושים עסקים בסין, יותר מאשר עבור ספקולנטים המעוניינים להשקיע ביואן.



המסחר בין היואן לרובל ב-micex יימשך בתחילה שעה בלבד בכל בוקר, כך שיותאם לבנקים במזרח רוסיה אשר נמצאים ליד הגבול עם סין, במרחק של כמה אזורי זמן ממוסקבה. גורמים בבורסה הרוסית צופים כי כמה מיליוני יואן בלבד יחליפו ידיים מדי יום. המסחר הוא הדדי, לאחר שבנובמבר פתחה סין בורסה למסחר ברובל מול היואן בשנחאי.



מאז המשבר העולמי קראו סין ורוסיה לצמצום תפקידו של הדולר כמטבע העתודות העולמי. נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, מעוניין לבסס את הרובל כמטבע עתודות שבו יחזיקו בנקים מרכזיים, כדי להפחית את התנודתיות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully