וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "שותפויות הגז מנהלות קמפיין אלים"

15.12.2010 / 16:20

ח"כ שלי יחימוביץ' תוקפת בחריפות את שותפויות הגז. לדבריה, "יש לקוות כי נתניהו לא ישבר ולא ייכנע לקמפיין האלים"

"תשובה וחבריו בשותפויות הגז מנהלים קמפיין אלים ומהול בהפחדות ובאיומים, ויוצרים פאניקה מזויפת ומניפולטיבית, תוך שהם מסלפים עובדות בכוונה תחילה. יש לקוות כי נתניהו לא ישבר ולא ייכנע לקמפיין האלים וכי ייתן גיבוי לשר האוצר שלו ולפרופ' שישינסקי" - כך תוקפת היום בחריפות ח"כ שלי יחימוביץ'

בהודעה שפירסמה היום יחימוביץ', היא כותבת: "שותפויות הגז מנהלות קמפיין אלים ומאיים, מלווה בסילופים קשים של המציאות, כדי להטיל פחד ומורא על שר האוצר. כל שהשותפויות מבקשות הוא המשך המצב הקיים המעוות, שבו ישולשלו לכיסיהן כל רווחי אוצרות הטבע השייכים למדינה ולאזרחיה, שעה שהציבור יזכה לכמה פירורים. יש לשים לב לעובדה כי יצחק תשובה שוב אינו מתנער מהמודעות המכוערות והאנונימיות נגד שר האוצר ואינו מגנה אותן, כשם שלא התנער מהקמפיין האלים נגד שישינסקי, ועד שיעשה זאת יש קושי להניח כי אינו קשור אליהן.

"לכל אלה מצטרפים איומים מופרכים בתביעת דיבה נגד פרופ' שישינסקי, והודעות רשמיות של שותפויות הגז המייצרות פאניקה באופן מזויף ומניפולטיבי סביב החלטתה של החברה לישראל לרכוש גז מצרי. תשובה וחבריו יודעים היטב כי אין קשר בין הכוונה להעלות את המיסוי על אוצרות הגז ובין ההחלטה של החברה לישראל; הם גם יודעים היטב כי החברה לישראל התכוונה מלכתחילה לרכוש חצי מהגז שלה בישראל וחצי ממצרים. לתשובה מחכה חוזה ודאי של לפחות 10 מיליארד דולר עם חברת החשמל, וכ- 4 מיליארד דולר עם העסקים האחרים של משפחת עופר, כך שאין חשש לעתידו הכלכלי או לעתידו של הקידוח בתמר. אם הם חושבים שקידוח תמר כל כך לא משתלם כלכלית, הם מוזמנים להחזיר את הזיכיון למדינה, אשר תפצה אותם על ההוצאות הישירות בגין הקידוח עד כה.

"העובדה שראש הממשלה נתניהו הוא לחיץ, מתמקד בכיבוי שריפות מיידי, ומתקשה לגבש מדיניות ארוכת טווח לטובת אזרחי המדינה, מטילה בספק את יישום מסקנות ועדת שישינסקי, ויש לקוות כי לא ישבר ולא ייכנע לקמפיין האלים וכי ייתן גיבוי לשר האוצר שלו ולפרופ' שישינסקי.

"כדאי לנתניהו לעקוב אחרי הלך הרוח הציבורי ולראות שהציבור כולו, ללא יוצא מהכלל, דורש לשתף אותו ברווחי חברות הגז. נתניהו צריך לבחור בין כניעה לשותפויות הגז לבין יצירת נתק בינו לבין אזרחי ישראל"

תגובת שותפויות הגז

משותפויות הגז נמסר בתגובה: "היה מצופה שח"כ יחימוביץ', שחרטה על דגלה את המאבק למען האינטרסים של אזרחי המדינה והעדפת תוצרת ישראלית כחול לבן, תצא נגד המחדל שהביא לכך שהציבור הישראלי הפסיד מיליארדי שקלים שהיו מגיעים לקופת המדינה אם ההסכם היה נחתם עם ספק הגז הישראלי".

"התנהלות האוצר וששינסקי הם שיצרו את הנסיבות שבעטיין נחתם ההסכם עם הספק המצרי שכאמור לא משלם שקל אחד לקופת המדינה, והתוצאה הפשוטה היא שהאינטרסים של אזרחי המדינה נפגעו. הגם שהשותפיות מזדהות עם המסרים של המודעות הן אינן עומדות מאחוריהן. כפי שעולה מהמודעות עצמן מאחוריהן עומדים המשקיעים הפרטיים בשותפויות, ויש להם פנים ושמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully