וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות מוחים - תאגידי המים מטיחים

ראשי הרשויות המקומיות יצאו לרחובות למחות על ייקור תעריפי המים שנועד לדבריהם להיטיב עם תאגידי המים. בתגובה, טוענים התאגידים כי הרשויות מפנות את ההכנסות לסעיפים אחרים בתקציבן

יגור מזור

(צילום: יגור מזור; עריכה: גדי וינסטוק)

פורום תאגידי המים משיב לראשי הרשויות המקומיות, המוחים על העלאת תעריפי המים בטענה שהדבר הינו חלק ממהלך ממשלתי, שנועד להוציא מרשותם את מחלקות המים. מפורום תאגידי המים נמסר היום (רביעי) כי "תמוהה ההחלטה של השלטון המקומי לחבר את העלאת תעריפי המים להקמת התאגידים". לפי הודעת הפורום, "היות ואין קשר בין התייקרות התעריפים והקמת תאגידי המים, נשאלת השאלה למה מרכז השלטון המקומי עושה את החיבור הזה?".

בכך משיבים בפורום לדבריו של יו"ר המרכז לשלטון מקומי, שלמה בוחבוט, שטען אתמול כי תעריפי המים החדשים והגבוהים במיוחד, נקבעו "רק כדי לממן את תאגידי המים המיותרים".
בתגובה אמרו בפורום כי "אין מנוס מלומר אחת מן השתיים: מרכז השלטון המקומי רוצה להחזיר לידו את משק המים כדי להמשיך ולהעביר את ההכנסות למים לסעיפים תקציביים אחרים? או שהם חושבים בדרך הזו להוזיל את תעריף המים לגינון ציבורי?"

בפורום תאגידי המים הדגישו בנוסף, כי תשובתם נועדה לשלול את הקשר בינם לבין ייקור תעריפי המים. "פורום תאגידי המים סבור כי אין מקום לייקר את תעריפי המים לאזרח, עם זאת, חשוב להבהיר כי תאגידי המים הוקמו על פי חוק. ההוכחה להצלחת תהליך היא המעבר להתייעלות של משק המים העירוני וההתפתחות האדירה בשנים האחרונות: מצב התשתיות בערים השונות והורדת פחת המים הם ההוכחה הטובה ביותר", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully