וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת מוג'י היפנית נכנעה ללחץ פרו-פלסטיני וביטלה את הגעתה לישראל

סוכנויות הידיעות

15.12.2010 / 14:00

החברה הודיעה באפריל כי היא צפויה לפתוח חנות ראשונה בישראל בתל אביב או בירושלים במהלך 2011



קמעונאית האופנה היפנית ריוהין קייקאקו ביטלה את כניסתו המתוכננת של המותג מוג'י, הנמצא בבעלותה, לישראל, על רקע קמפיין שקרא להחרמת הרשת עקב יחסיה עם ישראל.



ריוהין קייקאקו הודיעה באפריל כי חתמה על הסכם עם חברה ישראלית לפתיחת החנות הראשונה בישראל של מוג'י בתל אביב או בירושלים ב-2011. ואולם זמן קצר לאחר ההודעה החלה החברה לספוג ביקורת באינטרנט ותנועת bds, הקוראת להחרים את ישראל, פתחה בקמפיין שקרא ללקוחות הרשת להחרים את מוצרי מוג'י, בעקבות פעולות ישראל בעזה ואירועי המשט הטורקי לעזה בחודש מאי, שבו נהרגו תשעה אנשים.




לקמפיין של bds באינטרנט צורפה תמונה של חנות מוג'י כשעל חלון הראווה שלה הכתובת "החרימו את ישראל!", ומחוץ לחנות חייל ישראלי מכוון רובה לילדה קטנה. "אני מתנגד לתוכנית לפתוח חנויות של מוג'י במדינת האפרטהייד ישראל. אם התוכנית תצא לפועל, אני מסרב לרכוש מוצרים של מוג'י!" נכתב מתחת לתמונה.



החברה אמרה לעיתון "מיאניצ'י דיילי ניוז" כי הביטול הוא בשל "סיבות כלכליות". דובר ריוהין סירב לתת פרטים נוספים והכחיש כל קשר בין הביטול לבין קמפיין המחאה באינטרנט.



רשת מוג'י, שהוקמה ב-1980, מוכרת מוצרים המאופיינים בקווים פשוטים, ובהם רהיטים, כלי בית, בגדים ואביזרים למשרד. המוצרים הנמכרים במוג'י מאופיינים בעיצוב מאופק בצבעי שחור-לבן-אפור, והם אינם ממותגים באופן גלוי לעין. מוג'י מציעה למעלה מ-7,000 מוצרים. לרשת 470 נקודות מכירה ביפן ו-100 חנויות מחוצה לה, והיא מעסיקה 3,400 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully