וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הכלכלי הראשון בישראל פתח שעריו

גלעד גרוסמן

15.12.2010 / 14:45

בשעה טובה נפתחה המחלקה הכלכלית בביהמ"ש המחוזי בתל אביב, שנועדה לעסוק אך ורק בנושאים כלכליים. בהימ"ש הוקם על מנת לשפר את האכיפה בתחום דיני ניירות ערך ובדיני החברות

אבי כהן

(צילום: אבי כהן; עריכה: גדי וינסטוק)

היום (רביעי) נפתחה "המחלקה הכלכלית" בבית המשפט המחוזי בתל אביב. מדובר בבית המשפט הראשון בארץ שיעסוק אך ורק בנושאים כלכליים, בו יכהנו שלושה שופטים, שנבחרו לתקופה של ארבע שנים.

בית המשפט הוקם על מנת לייעל ולשכלל את האכיפה הפלילית, המנהלית והפרטית בדיני ניירות ערך ובדיני החברות. המחלקה שייכת לבית המשפט המחוזי בתל אביב מכיוון שבו מתנהלים מרבית ההליכים השיפוטיים בתחומים אלה. "הקמת המחלקה נדרשת על מנת לאפשר ניהול יעיל של הליכים לפי הדין הכלכלי ופסיקה עקבית, אשר בצידה הקטנת אי הוודאות והגברת היציבות בתחום הכלכלי", נכתב בחוק שהוביל להקמת המחלקה.

שלושת השופטים הראשונים שיכהנו בבית המשפט הם דניה קרת מאיר, חאלד כבוב ורות רונן, שמונו למחלקה באוגוסט. נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, שאישרה את המינויים, כתבה אז כי מדובר בשופטים ש"צברו ידע וניסיון מקצועי בתחום ובניהול הליכים משפטיים, והם יסייעו בהקמת המחלקה הכלכלית". נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דבורה ברלינר, הוסיפה כי היא סמוכה ובטוחה שהמחלקה תמלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר.

שר המשפטים, יעקב נאמן, בירך את השופטים ואת הנוכחים, וציין שניתן למצוא את החשיבות של המחלקה הכלכלית עוד בתנ"ך. נשיאת בית המשפט העליון, אמרה שהיא שמחה שישנה מחלקה ולא בית משפט כלכלי. "היום יום חג, בהחלט יום מרגש. כל צעד שבו אנחנו בונים עוד מתווה למערכת בתי המשפט, עוד דרך בממסלולים שאנחנו פועלים בהם", אמרה ביניש, שהיום נולדה לה נכדה.

"לא ניתן לעמוד בעומס שכל שופט יעסוק בכל נושא", אמרה ביניש. "מתחייבת התמקצעות ואנחנו במסלול התמקצעות. הייצור החדש שקם כאן היום יפתח דרך עבודה משלנו. זה לא המתכונת שמוכרת לנו ממקומות אחרים. זו תהיה מתכונת משלנו". היא הוסיפה שהיא מקווה שיפתחו מחלקות כלכליות נוספות בבתי משפט ברחבי הארץ.

יושב ראש הרשות לניירות ערך, זוהר גושן, אמר בטקס כי פתיחת המחלקה הכלכלית, אותה הוא התעקש לכנות "בית משפט כלכלי", הינה "אחד המהלכים החשובים בהתפתחותו של שוק ההון בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully