וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר הכלכלנים של בלומברג: מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר יעלה ב-0.2%

TheMarker

15.12.2010 / 15:11

התפלגות התחזיות נעה בין 0% ל-0.3% כאשר יש הסכמה על כיוון המגמה



מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר יעלה בכ-0.2% בממוצע - כך מעריכים הכלכלנים שהשתתפו בסקר של בלומברג. גם החודש לא הושג קונצנזוס והתפלגות התחזיות נעה בין 0% ל-0.3%, אך יש הסכמה על כיוון המגמה.



התחזית האגרסיבית ביותר עמדה על 0.3% והנמוכה ביותר היא של 0%. 5 כלכלנים צופים כי תהיה עלייה של 0.3% - 3 כלכלנים צופים כי תהיה עליה של 0.2% - 5 כלכלנים צופים עלייה במדד המחירים לצרכן של 0.1% וכלכלן אחד צופה כי לא יהיה שינוי במדד.



הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צפויה לפרסם היום ב-18:30 את מדד המחירים לצרכן שנחשב לאחד הפרמטרים העיקריים שבוחן בנק ישראל בקביעת גובה הריבית החודשית במשק.



איילת ניר, כלכלנית המקרו של בית ההשקעות אי.בי.אי, אומרת כי "המדד העונתי צפוי להיות נמוך, והוא יושפע מעלייה עונתית בהלבשה והנעלה. כמו כן, ירשמו ירידות עונתיות במחירי הפירות הטריים. ירידות צפויות גם בספרי הקריאה, ציוד לבית, הבראה ונופש, שיעורי נהיגה ושכירת רכב, וכמו כן בסעיף מחירי הבשר, עופו, דגים ומוצריהם. בנוסף יושפע המדד מהתיקרות מחירי המזון על רקע העלייה במחירי המזון בעולם", אומרת ניר.



שלמה מעוז, כלכלן מקרו בכיר באקסלנס ויו"ר בדיסקונט אשר צופה כי מדד המחירים לצרכן ישאר ללא שינוי, אומר היום כי "סעיף הדיור והמזון צפוים לעלות. סעיפי נסיעות לחול וירקות ופירות ירדו, בהשוואה לסעיף זה שעלה בחודש הקודם. וכל שאר השינויים המשמעותיים ינבעו מהשפעה עונתית".



לדברי מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל פיננסים, "החולשה בנתוני סחר החוץ ושוק העבודה, יחד עם התחזקות השקל מאז החלטת הריבית ב-22 בנובמבר, מקטינות במידה ניכרת את הסיכוי להעלאת ריבית החודש, למרות שהציפיות לאינפלציה הגלומות בשוק האג"ח נותרו גבוהות". שראל מעריך כי מדד המחירים לא השתנה בחודש נובמבר.



בכלל פיננסים מעריכים כי מדד נובמבר עלה ב-0.1% - עלייה התשיעית ברציפות. "בארה"ב שיעורי האבטלה הגבוהים מרסנים חלק מהעליות, "מה שלא קורה אצלנו", כך כותבים בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully