וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם תאגידי המים מתנגדים להעלאת התעריפים

פורום מנכ"לי תאגידי המים קראו לרשות המים לעצור את העלאת תעריפי המים משום שלא הצרכנים צריכים לממן זאת. לדבריהם, תקציב חברת מקורות אינו עניינם של הצרכנים אלא של הממשלה

פורום מנכ"לי תאגידי המים בישראל הודיע היום (רביעי) בפגישה עם מנהל רשות המים, אורי שני, כי מהלך ייקור התעריפים הן לצרכנים והן לתאגידים, משמעותו החזרת משק המים שנים רבות אחורה.

בפורום תאגידי המים אמרו, כי על המדינה ומשרד האוצר לתקצב את תוכנית ההשקעות של חברת מקורות, ואת תוספות השכר לעובדיה בשיעור של 12%. כיון ש"לא הצרכנים ולא התאגידים שתקציבם בא מכספי הצרכנים צריכים לממן זאת".

לטענת הפורום, "תקציב ההשקעות של מקורות שנפגע ב-300 מיליון שקלים אינו עניינם של הצרכנים אלא של הממשלה". אי לכך, העובדה שציבור הצרכנים בישראל חסך במים, הקטינה את הרווחים של התאגידים. בעקבות דברים אלה, הוסיפו בפורום והודיעו למנהל רשות המים, כי יש להקפיא לאלתר את עליות התעריפים.

מנהל רשות המים הבהיר כי העלאת המחירים לצרכן ולתאגידים באים ליצור איזונים במשק המים, וכי בישיבת הממשלה שתיערך בתחילת ינואר ותדון בנושא זה – ידרוש לסבסד את התאגידים, אם כמות המשקעים לא תספק.

תאגידי המים קוראים לממשלה לתקצב ישירות את מקורות, ולא לדרוש מתאגידי המים לשלם לה מחיר שגדול ב 30% ממה שקונים היום, כשהעלייה לאזרח מסתכמת בשיעור ממוצע של 2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully