וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעש החלה תהליך פיטורי 500 עובדים

אורה קורן

15.12.2010 / 16:29

בתעשייה הצבאית הוחלט להתחיל את תהליך פיטוריהם של 500 עובדים בהקדם האפשרי. המפוטרים יהיו חלק מ-950 העובדים שיועדו לפרישה במסגרת התוכנית העסקית הקשורה לפרטת החברה

500 עובדי התעשייה הצבאית יפוטרו. 950 עובדים מיועדים לסיום עבודה במסגרת ההפרטה; עלות העסקתם - יותר מ-200 מיליון שקל בשנה


דירקטוריון התעשייה הצבאית החליט להתניע את התהליך לפיטוריהם של 500 עובדים. בישיבה שקיים היום, הינחה הדירקטוריון את הנהלת החברה לבצע את ההליכים הנדרשים לפיטוריהם של 500 מעובדי החברה ולהביא לסיום העסקתם בהקדם האפשרי.

מדובר ב-500 עובדים מתוך 950 עובדים המיועדים לפרישה במסגרת התוכנית העסקית של החברה, הקשורה להפרטתה, שנקלעה למבוי סתום. עלות העסקת 950 העובדים עומדת על כ-200 מיליון שקל בשנה.

החלטת הדירקטוריון בעניין הפיטורים התקבלה כבר בינואר 2010, אולם הוקפאה כחודשיים לאחר מכן בעקבות פנייה של שר הביטחון, אהוד ברק. הנושא נדון שוב בדירקטוריון באוקטובר 2010 והוחלט לדחות את המהלך כדי לאפשר לשרי הביטחון והאוצר להגיע לסיכומים על הבראה והפרטת התעש.

תעש סובלת מקשיים פיננסיים למעלה מעשור. בחברה אומרים, כי הם נובעים מאופן הפיכתה של התעש לחברה ממשלתית לפני 20 שנה - בשנת 1990 - ובבעיות יסוד שעיקרן: גירעון מובנה בהון החוזר ותשלום פנסיות לגמלאי החברה.

תעש, בהיותה חברה ממשלתית, נאלצה לממן בארבע השנים האחרונות הוצאות שאין להם קשר לפעילות השוטפת של החברה בהיקף של כמיליארד שקל, בהן אחזקת קווים אסטרטגים בתחמושת הכבדה על חשבון החברה בעלויות של כ-200 מיליון שקל לשנה ותשלומי הפנסיה של גמלאי החברה בהיקף של 60 מיליון שקל לשנה.

הנהלת תעש יזמה את התוכנית להפרטת החברה בשני שלבים: בשלב א': הנפקה או מכירה לציבור של עד 49% מאחזקות המדינה והשארת השליטה בידי המדינה. בשלב ב': מכירת יתרת אחזקות המדינה. במסגרת הכנת החברה להנפקה, ייערכו הסדרים מתאימים הנוגעים למבנה ההון של החברה, זכויות העובדים, בעיות איכות הסביבה והבטחת האינטרסים הביטחוניים והחיוניים שיש למדינה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully