וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל החברה לישראל ניר גלעד יקבל העלאה של כ-20% למשכורת

ערן אזרן

15.12.2010 / 17:00

שכרו החודשי של גלעד יעמוד מעתה על 196,600 שקל לא כולל בונוס שנתי, משכורת 13 ואופציות



סך התגמולים שקיבל ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל ואחד משיאני השכר בחברות הציבוריות, עמד בשנת 2009 על 10.4 מיליון שקל. למרות התגמול המפליג, נראה שבעל השליטה בחברה לישראל, עידן עופר, אינו סבור שסכום זה הולם את כישוריו וביצועיו.



בדיווח למשקיעים שהוציאה היום, הודיעה החברה לישראל על העלאת שכרו החודשי של גלעד בכ-31 אלף שקל נוספים ל-196,600 שקל - גידול של 19% לעומת השכר הנוכחי - 160 אלף שקל. בנוסף, גלעד יהיה זכאי לתנאים סוציאליים זהים לאלו שנקבעו בהסכם ההעסקה המקורי, בהם ביטוח מנהלים, קרן השתלמות, רכב, טלפון, משכורת 13, 26 ימי חופשה ו-22 ימי מחלה.



בנוסף לשכר שנתי זה, יקבל גלעד בונוס שנתי בהתאם לשיקול דעתו של הדירקטוריון, בגין ביצועי החברה בשנה החולפת. אם המנכ"ל יעזוב טרם מלאה שנה מלאה - יהיה זכאי לבונוס באופן יחסי למספר הימים בהם הועסק. בנוסף לתנאי שכר אלה ייהנה המנכ"ל מאופציות שיינתנו לו על ידי החברה. במידה של סיום עבודת המנכ"ל, יהיה זכאי גלעד ל-200% פיצויי פיטורין על בסיס 13 המשכורות שיקבל מידי שנה.



עלות שכרו של ניר גלעד בשנת 2009 היתה כ-2.9 מיליון שקל. בנוסף קיבל גלעד מענק של 4.5 מיליון שקל, ותשלום בגין תוכנית האופציות של 2.9 מיליון שקל. סך כל עלות העסקתו של גלעד בשנה זו עמדה על 10.4 מיליון שקל.



החברה לישראל הינה חברת אחזקות השולטת בצים, כיל, בתי זיקוק ומחזיקה בטאואר ובבטר פלייס. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה לישראל בשנת 2009 עמד על 22.65 מיליון שקל. החברה מציינת כי "העדכון בתנאי העסקת המנכ"ל נעשה ביוזמת החברה מתוך כוונה ליצור המשכיות ראויה של העקת המנכ"ל המכהן בתפקידו מזה כשלוש וחצי שנים, ולעדכן ולהתאים את הסכם ההעסקה המקורי בעת שהמנכ"ל היה בראשית דרכו בחברה".



במסגרת הסכם התגמול החדש, כהונתו של גלעד - שלא כמו בפעם הקודמת - תיקצב למשך תקופה ידועה מראש של שלוש שנים (מראשית 2011 עד תום 2013), כאשר כל אחד מהצדדים יהיה רשאי לסיים את ההתקשרות בהודעה של שישה חודשים מראש.



בחודשים האחרונים התעוררה ביקורת ציבורית עזה על גובה שכר הבכרים בחברות הציבוריות, ועל כך שתנאי שכרם לעתים אינם הולמים כלל את ביצועי החברות. ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) הציעה להגביל את שכר הבכירים בחברות הציבוריות כך שהשכר הגבוה בחבה לא יעלה על פי 50 מזה של בעל השכר הנמוך ביותר. הלחץ הציבורי והביקורת הבשילו לכדי הקמת ועדת שרים, בראשות שר המשפטים יעקב נאמן, שהורתה בחודש שעבר לגבש הצעת חוק להגבלת שכר המנהלים בחברות הציבוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully