וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הוציא צו על תנאי המורה להשיב הרשיונות לטייס חברת אל על אשר נשללו ממנו זמנית

זוהר בלומנקרנץ

15.12.2010 / 17:16

הטייס הטיס באופן פרטי נוסעים תמורת תשלום במטוס קל שברשותו ללא רישיון מתאים לכך



בג"ץ הוציא בצעד תקדימי צו על תנאי המורה להשיב הרשיונות לטייס חברת אל על, אשר נשללו ממנו זמנית ע"י רשות התעופה האזרחית (רת"א). עונש השלילה למשך תשעה חודשים הוטל על הקצין הראשון, לאחר שנמצא כי הטיס באופן פרטי נוסעים תמורת תשלום (טיסה מסחרית) במטוס קל שברשותו, ללא רישיון מתאים לכך - כך נודע היום (ד) ל-themarker.



קודם לכן, קיצר מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, בחודש וחצי תקופת השלילה והוא יוכל לשוב לעבודתו בחברת התעופה באמצע פברואר. אולם, רום לא ביטל את שלילת רישיון הטייס של הקצין הראשון על מטוסו הפרטי הקל, עליו לא יוכל לשוב ולטוס עד שיעמוד מחדש בכל המבחנים עליו. לכן, פנה שוב בא כוחו המשפטי של הטייס, עו"ד אלי גרונדשטיין לבג"ץ בבקשה לצו על תנאי וביניים. שופטת בית המשפט העליון, מרים נאור, נענתה באמצע השבוע שעבר לפנייה והחליטה על הוצאת צו על תנאי כמבוקש.



כמו כן, הורתה השופטת לשר התחבורה, למנהל רשות התעופה האזרחית ולוועדת הערער ברת"א, להגיש תצהיר תשובה לצו על תנאי בתוך 45 יום. בנוסף, בקשת אגודת התעופה הכללית בישראל, להצטרף כצד לעתירה, תידון בפני ההרכב שיידון בעתירה.



העתירה לבג"ץ הוגשה לפני כחודש, לאחר הקצין הראשון הושעה מעבודתו באל על, משום שרישיונו נשלל ממנו זמנית ע"י רת"א, מיולי השנה, למשך תשעה חודשים.



הפרשה החלה בקיץ כאשר פקחי רשות התעופה האזרחית מצאו ליקויים במטוס הקל מדגם צ'פטיין. לאחר בדיקת הפקחים התברר, כי הטייס - קצין ראשון טייס מן השורה באל על - הטיס במטוס זה נוסעים תמורת תשלום וזאת כשאין ברשותו רישיון בר תוקף למטוס מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully