וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי חברות תעופה זרות יוצאים נגד הצעת החוק לחייב עובדי ציבור לטוס אך ורק בחברות ישראליות

זוהר בלומנקרנץ

15.12.2010 / 17:29

לטענתם הדבר יביא לייקור מחירים ופגיעה בתדמית המדינה



מנהלי חברות תעופה זרות בישראל מותחים בקורת חריפה על הצעת החוק החדשה, לפיו יחוייבו עובדי ציבור לטוס בתוקף תפקידם לחו"ל, אך ורק בחברות תעופה ישראליות.



בשיחות היום (ד) ל-themarker, הביעו מנהלי חברות תעופה שונות מאירופה התנגדותם למהלך ואמרו, כי "החוק יפגע לא רק בחברות התעופה הזרות אלא בתדמיתה של ישראל".



לטענתם, "הגבלת הטיסות אך ורק לחברות התעופה ישראליות, תשרת במיוחד את חברת אל על, שהיא חברת התעופה היותר גדולה. היא תביא לייקור מחירים, כיוון שלא תהיה יותר תחרות בנסיעות אלה. כיום, עוד מקיים משרד האוצר מכרזים על מכירת כרטיסי הטיסה ובוחר את ההצעה היותר זולה. המהלך אינו הוגן, לא מתחשב, ויערער את הלויאליות של חברות התעופה הזרות, להמשיך ולטוס ארצה בעיתות משבר".



בנוסף, לטענתם, בארה"ב מקובל אמנם כי פקידי ממשל יטוסו בתפקידם לחו"ל, אך החיוב לא כולל את כל עובדי הציבור. המנהלים אזהירו עוד, מפני פגיעה ביחסי החוץ של ישראל, משום שמדינותיהן "לא תשבנה בחיבוק ידיים", כהגדרתם, לנוכח מהלך כזה.



את הצעת החוק - "טוס כחול לבן", הגישו במשותף חברי הכנסת ציון פיניאן, יעקב אדרי, אלי אפללו ואברהם מיכאלי. בדברי ההסבר להצעת החוק החדשה, נכתב בין היתר: "תכלית ההסדר המוצע הוא חיזוק המובילים האווירים הישראלים. תכלית זו חשובה נוכח הנחיתות המובנית ממנה סובל ענף התעופה הישראלי מול חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל, בין היתר בשל המצב הגיאופוליטי והביטחוני במדינת ישראל. מוצע איפוא לחייב גופים ממשלתיים וציבוריים, לרכוש שירותי הובלה אוויריים המוצעים ע"י מפעילים אוויריים ישראלים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully