וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזה גדול לטלמפ: תספק שירותי ניווט לאורנג' הצרפתית ב-15 מיליון דולר

ענבל אורפז

15.12.2010 / 18:00

ההערכות הן כי טלמפ תניב לעצמה מחוזה זה הכנסות של כ-15 מיליון דולר בשנה הקרובה



חברת טלמפ הישראלית, המפתחת אפליקציות ניווט לסלולר, השיקה השבוע את שירות orange maps v2 בצרפת. גורמים בענף מעריכים כי ההכנסות של טלמפ מהעסקה צפויות לעמוד על כ-15 מיליון דולר בשנה הקרובה.



במסגרת ההסכם תעניק אורנג' צרפת ללקוחותיה, ללא תשלום נוסף, שירותי ניווט וחיפוש מבוסס מיקום מתקדם מבית טלמפ הישראלית. החברה היא המפעילה הסלולרית הגדולה ביותר בצרפת, עם מעל ל-30 מיליון מנויים והכנסותיה עומדות על כ-4 מיליארד יורו בשנה.



השירות יהיה זמין למשתמשים בכל המכשירים הניידים, ואלו יקבלו בנוסף לשירותי הניווט גם מידע עדכני על מזג אויר, מסעדות, בתי מרקחת, כספומטים, בנקים ואתרי תיירות. המנויים יוכלו לרכוש חבילת פרימיום מתקדמת, שתאפשר להם גישה לדיווחים על מכמונות מהירות ניידות, זמינות מקומות חנייה, תעריפי תדלוק ומידע עדכני על עומסי תנועה בחישוב מסלולי הניווט.



ל-themarker נודע כי העסקה בין החברות נחתמה לטווח של כמה שנים, וכי הכנסות החברה יגיעו מתשלום קבוע על כל משתמש שזכאי להפעלת השירות, וכן מחלוקת רווחים מפרסום וממכירת מנויי פרימיום. גורמים בענף מעריכים את שווי העסקה בכ-15 מיליון דולר בשנה הקרובה.



בשנה האחרונה חידשה טלמפ את קשריה העסקיים עם קבוצת וודאפון, וחתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם קבוצות תקשורת ובהן singtel באסיה פסיפיק ו-mts ברוסיה. בישראל חברות הסלולר הגדולות עושות שימוש בשירותי החברה. החברה הוקמה בשנת 2000 וכ-3.5 מיליון מנויים ברחבי העולם משתמשים בשירותיה. לאחרונה הודיעה החברה כי הפכה לרווחית והכנסותיה מוערכות בכ-40 מיליון דולר בשנה.



חברה ישראלית נוספת המפתחת תוכנת ניווט עבור מכשירים סלולריים היא הסטארט-אפ ווייז (waze). החודש הודיעה החברה, אשר מעניקה את שירותה ללקוחות בחינם, על גיוס 25 מיליון דולר מקרנות ההון הסיכון blue run ,magma ,vertex ו-qualcomm ventures. זהו סבב הגיוס השני של החברה, לאחר שבמארס 2008 גייסה 12 מיליון דולר מאותן קרנות, למעט qualcomm. החברה זכתה לתנופה בחודשים האחרונים, כשמספר המשתמשים באפליקציה שפיתחה הגיע ל-2.2 מיליון איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully