וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר החסם האחרון בפני השתלטות דרהי על HOT: אושרה הנפקה הפרטית של 2% ממניות החברה

אמיר טייג

15.12.2010 / 18:13

אחזקותיו של דרהי יעלו ל-47% הוא יוכל לרכוש את מרבית מניותיהם של אליעזר פישמן ונוני מוזס



אסיפת בעלי המניות של אישרה הנפקה פרטית של 2% ממניות החברה לדרהי לפי מחיר של 54.5 שקלים למניה. דרהי ישלם לחברה עבור מניות אלו כ-83 מיליון שקל, ויגדיל אחזקותיו מ-45% ל-47%.



ההנפקה הפרטית היא תנאי הכרחי לשם ביצוע שתי עסקות נוספות, אשר בסופן יקבל לדיו דרהי את השליטה המלאה בחברה. ההנפקה הפרטית אושרה ברוב מיוחס של שליש מבעלי המניות הבלתי תלויים, שכן מדובר בעסקת בעלי עניין. דרהי נדרש לבצע מהלך זה על מנת שיוכל לרכוש את מניותיהם של שותפיו ב-hot אליעזר פישמן ונוני מוזס.



כיום עומד מחיר מניית hot על כ-59 שקלים, כלומר ההנפקה הפרטית בוצעה בהנחה של 7.6%. עם זאת, בעת ההכרזה על ההנפקה הפרטית עמד מחיר מניית hot על 46 שקלים בלבד. על פי הוראות רשות ניירות הערך, חייב דרהי לבצע הנפקה פרטית או הצעת רכש מהציבור על מנת שיוכל לעלות את אחזקותיו מעל רף ה-45%.



בשבוע האחרון של אוקטובר הודיעה hot לבורסה כי אליעזר פישמן וארנון (נוני) מוזס ימכרו את מניותיהם ב-hot למשקיע פטריק דרהי שיקבל את השליטה בחברה. לפי הסיכום, דרהי ירכוש מפישמן 6% ממניות hot במחיר שלא יפחת מ-54.5 שקל למניה. במקביל, סיכמו דרהי ומוזס כי יעניקו זה לזה אופציה הדדית לרכישת 13.2% ממניות hot לפי מחיר של 65 שקל למניה. השניים סיכמו כי מתחילת יוני 2011 ועד סוף יוני 2011 יוכל כל אחד מהצדדים להחליט לממש אופציה זו, כלומר דרהי יוכל לרכוש ממוזס 13.2% ממניות hot, ומוזס יוכל לחייב את דרהי לרכוש ממנו מניות אלה לפי המחיר המוסכם.



לאחר מימוש עסקות אלו צפוי דרהי להחזיק בכ-66% מ-hot, אחזקותיו של פישמן ירדו ל-6.61% ומוזס יישאר עם אחזקה של 3.6%. היקף העסקה יסתכם בכ-900 מיליון שקל. פישמן צפוי לקבל כ-250 מיליון שקל בעד המניות שימכור, ומוזס יקבל כ-650 מיליון שקל. המחיר שיקף פרמיית שליטה של 34% לעומת מחיר הפתיחה של המניה טרום ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully