וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז: "התרגיל המסריח של חברות התקשורת העלה הסעיף"

יעל פטר

15.12.2010 / 19:30

רונן מנחם:"הריבית תשאר ללא שינוי זה החודש השלישי ברציפות בשל התחזקות השקל כנגד הדולר"



מאת: רם עוזרי ויעל פטר



הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודיעה היום כי מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר עלה ב-0.1% הנמוך מעט מהתחזיות שעמדו בממוצע על 0.2%. מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.3% וב-12 החודשים האחרונים מסתכמת האינפלציה ב-2.3%.



שלמה מעוז:"סעיף תקשורת עלה בגלל ’התרגיל המסריח’ של חברות התקשורת; סעיף ביגוד עלה בשיעור נמוך בגלל ’החורף הקיצי’ "



שלמה מעוז, יו"ר דיסקונט וכלכלן מקרו ראשי באקסלנס אומר , "סעיף תחבורה ותקשורת עלה ב-1.1% בגלל 'התרגיל המסריח' של חברות התקשורת משום שחברות התקשורת מעלות את המחירים לפני ביטול ההפחתה המסיבית בינואר של הקישוריות, על מנת לפצות על ההפחתה".

"סעיף ירקות ופירות תיקן את עצמו לאחר העלייה בחודש שעבר שנבעה מעונתיות. כמו כן סעיף ביגוד והנעלה היה נמוך משיעור העלייה בסעיף זה שחלה בדרך כלל בעונה זו של השנה, בשל ה'חורף הקיצי' שהיה לנו השנה, כלומר החודש היה חודש חמים למדי ביחס לתקופה זו של השנה", אומר מעוז.



"ובשורה התחתונה, הנגיד לא יעלה את הריבית, מכיוון שסעיף הדיור נותר ללא שינוי. מחירי הבתים יורדים, ואין פה לחצים המחיבים את הנגיד להעלות את הריבית", מסכם מעוז.



אמיר כהנוביץ: "הירידה במחירי השכירות יכולים לעכב עליית הריבית"



אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים אומר בתגובה לעליית המדד כי פרט לדברים שהיו ברורים, כמו התיקון במחירי הירקות שעלו באוקטובר בשל מזג האויר, הדבר המעניין ביותר בהודעת המדד החדשה הוא מחירי שכר הדירה. אלה ירדו זה החודש השני ברציפות. "הנתון של מחירי שכר הדירה הוא הנתון עליו בנק ישראל מסתכל. עד עכשיו צפינו שבנק ישראל יעלה החודש את הריבית, אבל הירידה הזו יכולה להיות סיבה לעכב את עליית הריבית. כולם פוחדים מעלייה אינפלציונית ופתאום יש ירידה במחירי הדיור שמרסנים את העלייה במחירי הסחורות", אומר כהנוביץ'.



עוד מצביע כהנוביץ על מחירי ההלבשה וההנעלה: "בדרך כלל בחודש נובמבר, בשל החורף, אנו רגילים לעליות של 5% בסעיף ההלבשה וההנעלה. השנה זה ברור שבגלל שהחורף מתעכב יש עלייה של 2%-3% בלבד בסעיף זה". כהנוביץ מציין כי גם בארה"ב הציפיות היו לעלייה של 0.2% במדד, ולבסוף המדד בפועל היה 0.1%. אולי מישהו בלמ"ס החליט לוותר על העבודה ופשוט להעתיק מהאמריקאים.



אילת ניר: "עליה מתונה במחירי הדירות בהשוואה להתיקרות בחודשים האחרונים יאפשרו לנגיד להותיר הריבית



איילת ניר, כלכלנית מאקרו של בית ההשקעות אי.בי.אי אומרת היום כי, "עליה מתונה בסקר מחירי הדירות בהשוואה להתיקרות בחודשים האחרונים בסעיף זה, במקביל לאי שינוי בסעיף הדיור במדד, המבטא מחירי שכר דירה, יאפשרו לנגיד בנק ישראל להותיר את הריבית על ברמתה גם בסוף החודש".



רונן מנחם: "הריבית תשאר ללא שינוי זה החודש השלישי ברציפות בשל התחזקות השקל כנגד הדולר"



רונן מנחם מיחידת ההשקעות והאסטרטגיה, החטיבה לנכסי לקוחות ויעוץ בבנק מזרחי טפחות, אומר בתגובה למדד המחירים לצרכן, "לנוכח מדד המחירים לצרכן, שעלה ב-0.1% בלבד בחודש שעבר, המשך התחזקות השקל כנגד הדולר והותרת הריבית בארה"ב ללא שינוי, ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי בפעם שלישית ברציפות בחודש הבא".

"עם זאת, משום שהמדד ללא דיור עלה 4.2% (בקצב שנתי) בחמשת החודשים האחרונים, תתחייבנה העלאות ריבית נוספות בהמשך", אומר מנחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully