וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בניו יורק פסק נגד טבע בתביעה נגד דויטשה בנק

יורם גביזון

15.12.2010 / 19:27

יצרנית התרופות הגנריות טענה כי הבנק השמיט פרטים חיוניים כשהנפיק לה אג"ח מסוג ARS



בית המשפט המחוזי בניו יורק פסק לטובת דויטשה בנק בתביעה שהגישה נגדו חברת בגין הפסדיה מרכישת איגרות חוב מסוג ars שהונפקו על ידי הבנק. בית המשפט קבע כי חלה התיישנות על טענותיה של טבע. החברה הגנרית הגדולה בעולם תבעה את דויטשה בנק ביוני 2009 בטענה שהבנק השמיט פרטים חיוניים כאשר הנפיק לה איגרות חוב מסוג ars ב-69.5 מיליון דולר.



התביעה הוגשה לאחר שטבע מכרה בחזרה לדויטשה את ה-ars שרכש ממנה בהנחה ניכרת בהשוואה לערכן הנקוב של האיגרות. טבע רכשה ars ב-651 מיליון דולר נכון לסוף 2007, משורה של בנקים אמריקאים כולל סיטי בנק, מריל לינץ', כיום חלק מבנק אוף אמריקה, קרדיט סוויס ודויטשה בנק.



ars הן איגרות חוב שמונפקות לטווח של 40-10 שנים, בדרך כלל על ידי עיריות ובנקים שעוסקים במתן הלוואות לסטודנטים. האיגרות נושאות ריבית שמשתנה ונקבעת במכרז מדי חודש, כאשר משתתף במכרז שמבקש ריבית גבוהה מהריבית שנקבעה במכרז אמור לקבל את ערכה הנקוב של האיגרת בחזרה, ומי שהציע ריבית זהה או נמוכה מריבית המכרז רוכש את האיגרת בערכה הנקוב. האיגרות נחשבו כמכשיר נזיל, אולם באוגוסט 2007 נכשלו מכרזים לקביעת הריבית על ars בשל ירידה בביקוש על רקע חשש ליציבותם הפיננסית של מוסדות.



טבע ספגה הפסד של 343 מיליון דולר בגין הפרשה לירידת ערך שאינה בעלת אופי זמני. החברה תבעה שורה של מוסדות פיננסיים והצליחה להגיע להסדר עם כמה מהם. טבע קיבלה פיצוי של 100 מיליון דולר מקרדיט סווי באוקטובר 2008 תמורת הסכמתה לוותר על נקיטת אמצעים משפטיים. ההסכם של טבע נערך על רקע לחץ שהפעיל התובע הכללי של ניו יורק על שורה של בנקים לרכוש בחזרה ars ב 50 מיליארד דולר.



טבע תבעה את מריל לינץ' באוגוסט 2009 על סכום של 273 מיליון דולר בטענה שמריל לינץ' לא עידכנה אותה שהפסיקה לתמוך בנזילות האגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully