וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונטאן הקנדית מסרבת למיזוג IPC עם השלד הבורסאי שלדיאלי

ליאור זנו

15.12.2010 / 21:08

באוקטובר הודיעה החברה כי תמזג לתוכה את פעילותה של IPC הכוללת 6.8% מרישיונות החיפוש "שרה" ו"מירה"



חודשיים אחרי ההודעה על עסקת המיזוג עם חברת ipc הקנדית, הודיע היום עם סגירת המסחר השלד הבורסאי שלדיאלי כי ייתכן מאוד והעסקה לא תצא אל הפועל. על פי דיווחה של שלדיאלי לבורסה, חברת האם (77%) של ipc, בונטאן הקנדית, החליטה ולא להמשיך את העסקה.



על פי הדיווח, בוחנת ipc את ההודעה והשלכותיה וכי תודיע לשלדיאלי בקרוב על השפעתה. כמו כן הוסיפה שלדיאלי כי "אין בידי החברה מידע בדוק באשר לשאלה, האם אישור אסיפת בעלי המניות של ipc נמנה על האישורים הנדרשים לשם אישור עסקת ההקצאה הפרטית ל-ipc, והיא בוחנת את צעדיה וממתינה לעמדתה של ipc בנושא".

ב-17 באוקטובר הודיעה שלדיאלי (לשעבר חופית), שבשליטת ירון ייני, כי חברת ipc הקנדית תכניס את פעילותה לתוכו תמורת 90% ממניות השלד. ipc מחזיקה ב-13.6% מהרישיונת הימיים שרה ומירה, בהן השותפות הגדולות הן עמנואל אנרגיה של הכשרה אנרגיה ומודיעין של צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר.



מספר ימים טרם ההודעה נודע כי עופר השקעות הפרטית של האחים סמי ויולי עופר כי רכשה 50% מ-ipc תמורת תשלום חלקה של ipc בפיתוח הרשיונות, עד 28 מיליון דולר. הפעילות שאמורה הייתה להכנס לתוך שלדיאל היא זו שנותרה בידי השותפים הקנדים, משמעה 6.8% מ"שרה" ו"מירה", הנקיים מהצורך לממן את הקידוח, ולא החברה השלמה, הכוללת כעת גם את משפחת עופר.



בהתאם למתווה האופייני לחברות המודיעות הודעות דומות בחודשים האחרונים, בשבועיים שקדמו להודעה זינקה מניית שלדיאלי ב-140% עד לרמות שיא של 2.2 שקל למניה. מספר ימים לאחר ההודעה החלה מנית שלדיאלי להתממש בחדות והיום במהלך המסחר איבדה 8% נוספים, ומחיר הסגירה שלה עמד על 1.18 שקל - נמוך ב-46% ממחיר השיא שרשמה ב-21 באוקטובר.



בסוף השבוע האחרון פירסמה שלדיאלי נתונים מהותיים אודות הסקרים של חברת המידע צ'פמן שבוצעו ברישיונות "שרה" ו"מירה". זאת, במסגרת מסמך ארוך ומסורבל, של 126 עמודים, שמוגש למשקיעים לקראת אסיפה בנושא המיזוג על ipc וכאשר מודיעין והכשרה אנרגיה אינן מוציאות דיווח בעניין.



על פי הדו"ח של חברת צ'פמן, קיימת הסתברות גיאולוגית של 43% למציאת גז טבעי בהיקף 4.77 tcf (טריליון רגל מעוקב) בשני הרישיונות. בניגוד לדיווחים דומים שנצפו עד כה ברישיונות ימיים אחרים, צ'פמן מעניקה הסתברות מסחרית שהינה מופרדת מזו הגיאולוגית ועומדת על 40%.



על אף הנתונים, מאז רושמת מניית החברה ירידות, זאת עד להודעה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully