וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרעה בהערכות לגבי כושר הפירעון של סין - החמורה ביותר בין מדינות BRIC

סוכנויות הידיעות

15.12.2010 / 21:23

היפוך מגמה: עלות הביטוח כנגד חדלות פירעון של סין עולה עקב חשש מצעדי הממשלה לצינון הצמיחה הכלכלית



הערכות המשקיעים לגבי כושר הפירעון של ממשלת סין רשמו את ההרעה החמורה ביותר בקרב השווקים המתעוררים הגדולים על רקע חששות כי הממשלה תנקוט בצעדים נוספים לצינון הצמיחה הכלכלית במדינה במטרה לבלום את התגברות האינפלציה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



במסחר בחוזי cds - credit default swap - עלתה במהלך החודש האחרון העלות השנתית של ביטוח כנגד חדלות פירעון באג"ח של ממשלת סין לתקופה של חמש שנים ב-0.135% - יותר מכל שוק אחר במדינות bric (ברזיל, רוסיה, הודו וסין), לפי נתוני cma דאטאוויז'ן. החוזים המקבילים של ברזיל עלו ב-0.1% באותה התקופה, ואילו החוזים של רוסיה עלו ב-0.04%. עלות הביטוח כנגד חדלות פירעון באג"ח של ממשלת הודו עלה באותה התקופה ב-0.01%.



האינפלציה בסין עלתה בנובמבר לקצב של 5.1% - הגבוה ביותר זה 28 חודשים, והגבירה בכך את הלחץ על הבנק המרכזי של סין להעלות את הריבית, מהלך שעלול לפגוע בצמיחה הכלכלית של סין, שהיתה ברמה ממוצעת של יותר מ-10% בשנה במהלך חמש השנים האחרונות.



"אם עוקבים אחרי הסיכון לסין במהלך השבועיים או שלושה השבועות החולפים, ניכר היפוך משמעותי למדי של המגמה של שישה החודשים הקודמים", אמר אסטרטג ההשקעות הראשי באסיה של חטיבת הבנקאות הפרטית של סיטי. "יתכן כי תור הזהב הסיני של צמיחה עם אינפלציה נמוכה, שביסודו עמוד חיסכון מקומי וצרכנים זרים נלהבים, מתקרב לסיומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully