וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על הממשלה גובר: תשובה נפגש עם שרי הליכוד פלד ואדלשטיין

מאת אבי בר-אלי וצביקה זרחיה

16.12.2010 / 6:49

בלעדי בעל השליטה בקבוצת דלק נפגש אתמול עם השרים במלון בירושלים. פלד: "זו היתה פגישה חברית של 10 דקות"



>> מתחזק מכבש הלחצים שמפעילות חברות הגז על הדרג הפוליטי: בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, נפגש אתמול בלובי של מלון קראון פלאזה בירושלים עם שרי הליכוד יוסי פלד (שר ללא תיק) ויולי אדלשטיין, שר ההסברה. השלושה נצפו יושבים יחד דקות ארוכות, וכאשר פלד עזב בשלב מסוים את השולחן אדלשטיין הוסיף לשבת עם תשובה דקות נוספות.

פלד עבד בעבר בחברת הבנייה תשלו"ז של תשובה, והצהיר על כך בדיוני הכנסת. לפני חודשיים זומן פלד לוועדת הכלכלה של הכנסת, שם התבטא בדבר הסיכון הביטחוני לכאורה שבעיכוב פרויקט תמר, לאור כוונת איראן לשתף פעולה עם לבנון בקידוחי הגז בשטחה.



בלשכת פלד אישרו את דבר הפגישה, אך לטענתם מדובר ב"פגישה חברית שנמשכה 10 דקות". בלשכת אדלשטיין אישרו כי נערכה פגישה קצרה בין השניים.



יש לציין כי תשובה מנסה בעת האחרונה להיפגש עם כל שרי הממשלה. זאת, לקראת מעבר הדיון בהמלצות ועדת ששינסקי לבחינת המדיניות הפיסקלית בתחום אוצרות הטבע אל הממשלה והכנסת. בין היתר, נפגש תשובה כבר פעמיים עם שר האוצר יובל שטייניץ ועם מנכ"ל משרדו חיים שני.



לפי הערכות, ההמלצות הסופיות של ועדת ששינסקי יועברו לשטייניץ באמצע ינואר, ולאחר מכן ייערכו לכדי הצעת חוק שתובא לאישור הממשלה בפברואר. ועדת ששינסקי צפויה להתחיל היום בהליך השימוע של חברות הגז.



דובר שותפות תמר בחר שלא להתייחס לדברים.



"תשובה מייצר פאניקה מזויפת"



בתוך כך, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) יצאה במאמר שפירסמה אתמול באתר האינטרנט שלה נגד תשובה וחברות הגז, וטענה כי "יצחק תשובה וחבריו בשותפויות הגז מנהלים קמפיין אלים ומהול בהפחדות ובאיומים, ויוצרים פאניקה מזויפת ומניפולטיבית, תוך שהם מסלפים עובדות בכוונה תחילה".



יחימוביץ' הוסיפה במאמרה כי תשובה אינו מתנער מהמודעות שפורסמו נגד שר האוצר, יובל שטייניץ, ואינו מגנה אותן. לדבריה, "השותפויות מבקשות המשך של המצב הקיים המעוות, שבו ישולשלו לכיסיהן כל רווחי אוצרות הטבע השייכים למדינה ולאזרחיה, שעה שהציבור יזכה לכמה פירורים".



משותפויות הגז נמסר בתגובה: "נמאס לקרוא בכל בוקר את ההתלהמות האלימה והפופוליסטית התורנית של שלי יחימוביץ'".



בהמשך תקפה יחימוביץ' את הפאניקה שלדבריה מייצרות שותפויות הגז בנוגע להסכם שעליו חתמה החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר לרכישת גז מצרי.



שותפויות הגז מסרו בנושא הגז המצרי: "היה מצופה שח"כ יחימוביץ', שחרטה על דגלה את המאבק למען האינטרסים של אזרחי המדינה והעדפת תוצרת ישראלית כחול-לבן, תצא נגד המחדל שהביא לכך שהציבור הישראלי הפסיד מיליארדי שקלים שהיו מגיעים לקופת המדינה אם ההסכם היה נחתם עם ספק הגז הישראלי. הגם שהשותפויות מזדהות עם המסרים של המודעות, הן אינן עומדות מאחוריהן. כפי שעולה מהמודעות עצמן, מאחוריהן עומדים המשקיעים הפרטיים בשותפויות, ויש להם פנים ושמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully