וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה במכרז ההתפלה של מקורות - החברה שנפסלה

מאת אבי בר-אלי

16.12.2010 / 6:49

בלעדי בהליך בזק אישררה מקורות את זכייתן של מנרב ו-Sadyt הספרדית במכרז ההתפלה באשדוד, שעות לאחר הדיון בעתירה נוספת נגד המכרז המחודש



>> סאגת מתקן ההתפלה של חברת מקורות באשדוד מסרבת לגווע: מקורות אישררה שלשום את זכייתן של מנרב ו-sadyt הספרדית במכרז להקמת מתקן ההתפלה תמורת 1.6 מיליארד שקל - כך נודע ל-themarker. לפני שבועיים פסל בית המשפט המחוזי בירושלים את הצעתן משום שלא עמדו בתנאי סף - אך לא ביטל את המכרז.

בית המשפט החליט להחזיר את ההכרעה לוועדת המכרזים של מקורות, לשם בחינה מחודשת של כל ההצעות, לרבות זו של המציעה השנייה במכרז, קבוצת bgs, שבה שותפות שיכון ובינוי, גרנית הכרמל, שפיר הנדסה וברן, שהצעתה היתה בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל. בתגובה עתרה bgs בימים האחרונים לבית המשפט בבקשה להוציא צו מניעה במעמד צד אחד נגד ביצועו של פסק הדין.



בדיון שנערך אתמול בבית המשפט, החליטה סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, אסתר קובו, שלא להוציא צו מניעה וקראה לצדדים להשיב לבקשה בתוך 10 ימים. ואולם כמה שעות לאחר הדיון, כבר הודיעה מקורות כי בחרה שנית בהצעת מנרב ו-sadyt. לפי הערכות, תפנה bgs לבית המשפט בעתירה נוספת נגד הודעת הזכייה.



מקורות קיבלה באחרונה אורכה של שבועיים כדי להוכיח כי ביכולתה להקים את מתקן ההתפלה באשדוד בתוך שנתיים וחצי אחרת יופקע הפרויקט מידיה. זאת, לאחר שהכריזה על הזוכה במכרז בנובמבר אשתקד. הפרויקט מתעכב מזה שנה בשל ויכוח סביב מחיר המים שבו תרכוש המדינה את המים המותפלים של מקורות. מקורות הסכימה באחרונה למכור למדינה את המים המותפלים שתייצר במתקן במחיר של 2.49 שקלים לקוב, לעומת מחיר של 2.86 שקלים לקוב שנקבה בהצעתה המקורית.



ואולם, לפי הערכות, תדחה ועדת המכרזים את ההצעה משום שאינה תואמת עדיין למחיר שקבעה הוועדה לרכישת מים מותפלים מן המתקן של מקורות - 2.36 שקלים לקוב. כמו כן, מתבסס התמחור החדש שמוצע על בסיס הצמדות שונה מזה שקבעה הוועדה, כך שבהתייחס לערכי תקופת המכרז מדובר למעשה במחיר ריאלי של 2.55 שקלים לקוב. במקביל, רמז משרד התשתיות בתחילת השבוע כי אם יבוטל מכרז מקורות באשדוד, ייתכן שימליץ להבטיח למקורות הקמת מתקן התפלה חלופי באזור הגליל המערבי בפטור ממכרז.



למרות זאת, בישיבת הממשלה ביום ראשון, שבה נסקר בפני השרים המצב המשברי במשק המים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "מנחה כי ייפתר עניין הקמת מתקן ההתפלה באשדוד על ידי חברת מקורות". זאת, למרות החסם המשפטי הקיים בעקיפת החלטה של ועדת מכרזים.



מחברת מקורות נמסר בתגובה: "ועדת המכרזים בדקה את עמידתן של שתי הקבוצות בתנאי הסף בהתאם לפרשנות בית המשפט. נמצא כי שתיהן עומדות בתנאי הסף, אך קבוצת מנרב ו-sadyt נבחרה שנית, בין היתר, בגלל היתרון במחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully