וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה במו"מ מתקדם לרכישת בלרס

מאת עדי דברת-מזריץ

16.12.2010 / 6:49

בלעדי מותג מוצרי החשמל הלבנים מצוי בבעלות קרדן. גם חברת ניופאן נפגשה עם קרדן וניהלה מגעים לרכישת המותג הישראלי, שהכנסותיו מוערכות ב-35 מיליון שקל בשנה



>> אחרי שמשכה את בקשת הרכישה של מיני ליין, אלקטרה מוצרי צריכה, מקבוצת אלקו שבבעלות גרשון זלקינד, מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת חברת אלקטרודן, בעלת מותג המוצרים הלבנים בלרס, מידי קבוצת קרדן. כך נודע ל-themarker. עוד נודע כי גם חברת ניופאן של צביקה גיור נפגשה עם קרדן בעניין וניהלה עמה משא ומתן.

בלרס הוא מותג מקומי הכולל תנורים, מקררים, מכונות כביסה ומייבשי כביסה, שהתחיל כמפעל בראש העין והיום מגלגל מחזור מכירות המוערך ב-30-40 מיליון שקל בשנה. קרדן סחר של קבוצת קרדן היא חברה ציבורית בשליטת יוסף גרינפלד ואיתן רכטר.



קרדן צמצמה בשנים האחרונות את פעילות הסחר שלה, לטענתה מתוך כוונה להתמקד בתחומי הפיננסים, הנדל"ן והביטוח. בעבר הרחוק החזיקה ברשת המזון המהיר סבארו, רשת המחשבים באג ורשתות אחרות. עם השנים מכרה את אחזקותיה בחברות השונות, ובאחרונה אף איבדה את הזיכיון למותג מוצרי החשמל ווירלפול.



בענף החשמל טוענים כי הזיכיון של ווירלפול עבר מקרדן סחר של קבוצת קרדן לחברת אלקטרה, אך באלקטרה עדיין לא אישרו כי אכן קיבלו אותו. בכל מקרה, באחרונה קרדן סחר נסגרה ופיטרה את עובדיה. המותג בלרס נמצא תחת חברת אלקטרודן ולא תחת חברת קרדן סחר. כזכור, לפני פחות מחודש אלקטרה מוצרי צריכה וחברת מיני ליין, שמנוהלת על ידי יצחק פורת ומחזיקה ברשת א.ל.מ, הודיעו לרשות ההגבלים העסקיים כי הן מושכות את בקשת המיזוג ביניהן. המשמעות המעשית של המשיכה היתה ביטול המיזוג בין החברות.



חברת אלקטרה אמורה היתה לרכוש 83% ממיני ליין לפי שווי העולה על שווי השוק של מיניליין במועד החתימה - 170 מיליון שקל. במגעים שניהלו החברות עם רשות ההגבלים, בראשות רונית קן, הבהירה להן הרשות כי בכוונתה להטיל מגבלות על המיזוג. החברות העריכו כי התנאים הופכים את העסקה ללא כדאית.



המיזוג עורר סערה בענף קמעונות המוצרים הלבנים. זאת, מאחר ששתי החברות עוסקות בתחום היבוא, ושתיהן אף מחזיקות ברשתות שיווק. רשות ההגבלים העסקיים העלתה חששות מהשלכות המיזוג, בעיקר על יבוא מוצרי חשמל ועל רצפת התצוגה במשק. בשוק טענו מתחרים כי המיזוג יצמצם את התחרות מול הצרכן, שיחשוב שיש תחרות בין הרשתות שבאותה בעלות.



אלקטרה מוצרי צריכה, שבניהול יקי ודמני, פועלת באמצעות רשת מחסני חשמל, שקם אלקטריק וביג סנסור. החברה מייבאת, בין השאר, מוצרים של פיליפס, סאוטר ומילה. מאלקטרה, ניופאן וקרדן סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully