וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות התאגידים: מאות חברות מפרות את החוק

שני מזרחי

16.12.2010 / 12:00

החברות לא שילמו אגרה שנתית ולא הגישו דו"חות שנתיים לרשות כנדרש. הן עשויות מעתה להתקשות בקבלת אשראי והלוואות מהבנקים

מלונות אפריקה ישראל (תל אביב), טורנדו תעשיות מזגני אויר, סיגל דקל וזרמון גולדמן פרסום ושיווק נרשמו השבוע כ"חברות מפרות חוק" על ידי רשות התאגידים. החברות לא תוכלנה לקבל אשראי והלוואות מהבנקים עד שיסדירו את חובותיהן לרשות התאגידים.

בשבועות האחרונים שלחה רשות התאגידים התראות למאות חברות, שבהן הובהר כי הן לא הגישו דו"חות שנתיים ולא שילמו את האגרה השנתית. לפי רשות התאגידים, למרות ההתראות חברות אלה נמנעו מלהסדיר את חובן לרשות.

לפיכך, הכריזה השבוע רשות התאגידים לראשונה על מאות חברות, כחברות מפרות חוק. כתוצאה מההכרזה, ינקטו נגד החברות שורה של סנקציות שיקשו עליהן לנהל את עסקיהן. בין החברות שהוכרזו כמפרות החוק ניתן למצוא את מלונות אפריקה ישראל, חברה בת של קבוצת אפריקה ישראל השקעות של לב לבייב, חברת טורנדו תעשיות מזגני אוויר, חברת סיגל דקל, חברת זרמון-גולדמן פרסום ושיווק 2002 וחברת שמרת הזורע ניהול.

התיקון החדש לחוק החברות, מאפשר להכריז על חברה פרטית שלא עמדה במחויבויותיה לרשות התאגידים כ"חברה מפרת חוק". בנוסף, לרשות התאגידים יש סמכות להטיל על חברה כזו קנסות עד לסכום של 250 אלף שקל.

חברה שהוכרזה כמפרת חוק, לא תוכל לבצע פעולות יומיומיות כמו רישום שעבודים על נכסי החברה לטובת בנקים כאשר היא רוצה להגדיל את אשראי החברה או לקבל הלוואה. החברה גם לא תוכל לרשום שעבוד על נכסים של אחרים.

יועץ התקשורת של מלונות אפריקה ישראל הבהיר כי "לא מדובר בחברה המחזיקה במלונות אפריקה ישראל, אלא בחברה בת ריקה מתוכן שלא פעילה ונמצאת בהליכי פירוק מרצון. על פי חוק לכשייושם ההליך תתבטל מאליה גם יתרת החוב".

אילון זרמון מסר בתגובה: "לא קיבלנו שום פניה מרשות התאגידים. קרוב לוודאי שמדובר בעניין בירוקרטי וברגע שנדע במה מדובר נטפל בזה בהתאם". משמרת הזורע נמסר בתגובה: "המותג שמרת הזורע רהיטים נרכש על ידי משפחת ויסמן ב-1999 ולכן אין קשר בין שמרת הזורע ניהול לבין מותג הרהיטים שמרת הזורע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully