וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית הרצליה הטילה מגבלות על נצבא בפרויקט התחנה המרכזית

מאת שלומית צור

16.12.2010 / 6:49

נצבא תחויב לבצע סקר קרקע וטיהורה מפני גזים רעילים. אם לא יינתן אישור בנייה בתוך חמש שנים יופחת מספר הדירות ל-210



>> האם חברת נצבא תעמוד בתנאים שהציבה עיריית הרצליה להקמת פרויקט מגורים בעיר? בדיון שנערך באחרונה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה, החליטה הוועדה להמליץ על הפקדת תוכנית פינוי התחנה המרכזית מהעיר לטובת הקמת פרויקט מגורים במקומה והעברתה להחלטת הוועדה המחוזית. בדיון, הציבה העירייה ל נצבא כמה תנאים מגבילים כתנאי להפקדת התוכנית.

בין היתר התנתה הוועדה את הפקדת התוכנית בחתימת התחייבותה של נצבא כי לבצע סקר קרקע וטיהורה מפני גזים רעילים. זאת כתוצאה מפעילות רבת שנים של אוטובוסים הנוסעים מדי יום בתחנה המרכזית. הוועדה הדגישה כי על החברה להתחייב כי עלות הטיהור לא תהיה על חשבון הציבור, לא באופן ישיר ולא באופן עקיף, וכי העלות לא תקוזז מהיטל ההשבחה שנדרשת החברה לשלם.



בנוסף, קבעה הוועדה המקומית כי אם בתוך חמש שנים מיום תחילת תוקפה של התוכנית לא יוצא היתר בנייה ראשון לקרקע, יופחת מספר יחידות הדיור ל-210 יחידות וזכויות הבניה יופחתו בהתאם. היתר הבניה הראשון אגב, מותנה בסיום הליך טיהור הקרקע.



מתחם התחנה במרכזית בהרצליה הממוקם ברחוב בן גוריון במרכז העיר, כולל שטח בן 27 דונם ונמצא בבעלות חברת נצבא. על פי התוכנית שיזמה החברה, ואף הוצגה בפני הציבור בספטמבר 2009, התחנה המרכזית תפונה מהמקום, ו-15 דונם מהשטח ייועד לפרויקט מגורים בן 340 יחידות דיור. את הפרויקט מתכנן משרד כנען שנהב אדריכלים.



הפרויקט יכלול שלושה בניינים בני 10 קומות ושני מגדלים בני 25 קומות ואף יכלול 100 מ"ר שטחי מסחר. מתחת לשטחים הציבוריים מוצעים מרתפי חניה ציבוריים.



עיריית הרצליה תומכת בתוכנית היזמים בשל העבודה כי התחנה המרכזית היוותה משך השנים מפגע תברואתי חמור שפגע בתושבים המתגוררים ברחובות הסמוכים לתחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully