וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק לפתיחת השוק לתחרות נהפך לחוק שמונע אותה

אופיר בר-זהר

16.12.2010 / 6:49

מאחורי המסך



>> שלבי הסיום בחקיקה בנושא המעבר לרישיונות נהפכו לפארסה. מחקיקה שלפחות באופן רשמי אמורה לפתוח את השוק לתחרות, מתרבות הבעיות שיכשילו כניסה של מתחרים חדשים. נראה כי גם החקיקה הנוכחית תיהפך לטובה לגופים המחזיקים בערוצים המסחריים.

הוויכוח על המשך האחזקה המשותפת של זכייני ערוץ 2 בחברת החדשות הסתיים כשידן של זכייניות הערוץ על העליונה, והן יורשו להחזיק יחד בחברה במשך שלוש שנים לאחר שייפרדו לשני ערוצים שונים. החברה תזכה להגדיל את כוחה ותהווה מכשול משמעותי לכל גוף שירצה להתחרות בה: מי יספק ידיעה לחברה שמשדרת בערוץ אחד, כשהוא יכול להופיע בשני ערוצים במקביל?



השבוע אושר גם כי מספר התוכניות שחברת החדשות המשותפת תוכל לשדר יהיה זהה לזה הנהוג כיום - כלומר שעות רבות בין חמש לתשע בערב, וכן כי הערוצים אף יוכלו לבקש ממועצת הרשות השנייה ומוועדת הכלכלה להגדיל את מספר השעות. וכעת מבטלים את הגנת הינוקא לערוצים חדשים, הגנה שפוטרת גופים חדשים מ-50% מההשקעה הנדרשת בדרמה ובתעודה בשנתיים הראשונות.



אף שנכון הנימוק כי מדובר בסכום נמוך יחסית של כמה עשרות מיליונים, בהשוואה למאות מיליוני השקלים שיידרשו לטובת הקמת ערוץ חדש, עדיין מדובר בעול נוסף על כתפי בעל רישיון חדש. חברי הכנסת צריכים להתעשת ולהתחיל לפעול לטובת ציבור הצופים שייצאו נשכרים מתחרות - ולא לטובת בעלי ההון שכבר כיום מחזיקים בערוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully