וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינק: הקמת המחלקה הכלכלית תחייב גם את פרקליטות מיסוי וכלכלה בהתמקצעות

הילה רז

16.12.2010 / 6:49



>> אחרונת המברכים בטקס הממלכתי לציון הקמת המחלקה הכלכלית אתמול היתה עו"ד אלה רובינק, העומדת בראש פרקליטות מיסוי וכלכלה. עורכי הדין שעובדים תחת רובינק, יש לזכור, עתידים להגיש כתבי אישום שיידונו בפני שלושת שופטי המחלקה הכלכלית. רובינק אמנם מייצגת, בכתבי האישום שהיא מגישה, את האינטרס הציבורי של כולנו, ומנסה באמצעותם לקבוע נורמות התנהגות ראויות בשוק ההון, ואולם כתבי אישום רבים שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה בשנים האחרונות הסתיימו בזיכויים מהדהדים.

רובינק אמרה לשופטים כי "בין היעדים המצופים כפי שאנו רואים אותם, ניתן למנות קביעת נורמות של התנהגות בשוק ההון בזמן קצר מזה המקובל כיום, בין היתר בנוגע לתפקוד בעלי שליטה ונושאי משרה בתחום האזרחי והפלילי". רובינק הוסיפה כי "מעבר תיקים מבתי משפט שלום למחלקה הכלכלית יחייב המשך התמקצעות אצלנו בפרקליטות בנושאים כמו טכניקות מסחר, קריאת דו"חות כספים והבנת וקריאת המפה הכלכלית על כל תחומיה הכלכליים.... ההתמקצעות נדרשת כדי להגיע לממצאים הנכונים בפרק הזמן הקצר ביותר שניתן ולענישה ראויה למבצעי העבירה. קיצור התקופה ימנע עינוי דין שנגרם כיום לעומדים לדין ויסייע להגעה לתוצאות צודקות באופן יעיל". רובינק הבטיחה כי "כפרקליטות נסייע ככל שניתן לניהולה של המחלקה הכלכלית".



דברי הברכה של רובינק, כמו גם של יו"ר רשות ני"ע זהר גושן בטקס, יכולים להוות תזכורת לשופטים באילו פסקי דין השניים מעוניינים. המסר הסמוי שעלה מדבריהם של השניים היה: מגמת הזיכויים לא נוחה לנו. נחוצים שופטים שיבינו את החומר הכלכלי ויציבו רף התנהגות הולם בשוק ההון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully