וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת קרת-מאיר נתנה פסק דין לפני שהוגשו לה סיכומי התשובה - וביטלה אותו

הילה רז

16.12.2010 / 6:49



בלעדי שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב דניה קרת-מאיר ידועה כשופטת זריזה ויעילה. אתמול מונתה קרת-מאיר כאחת משלושת השופטים במחלקה הכלכלית האקסקלוסיבית שהוקמה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. אלא שלפחות במקרה אחד נראה כי ייתכן שהשופטת היתה מהירה מדי במתן פסק דינה.

לפני כחודש וחצי הוציאה קרת-מאיר פסק דין ארוך ומנומק שעסק בסוגיה עקרונית ובעלת השלכות רוחב: מנגנון חישוב המע"מ על רכיב הקרקע ברכישת דירות מגורים. בשבוע שעבר היא ביטלה את פסק דינה, לבקשת אחד הצדדים שטען כי פסק הדין ניתן לפני שהגיש סיכומי תשובה מטעמו בתיק.



פסק הדין שבוטל מכריע בערעור שהגישה חברת אוסיף השקעות ופיתוח נגד מנהל המע"מ בגוש דן. במוקד המחלוקת עמדה אחת השאלות החמות ביותר בשוק הנדל"ן כיום: ההטבה שניתנת לקבוצת רכישה על רכיב המע"מ, הטבה שהפכה את קבוצות הרכישה לאטרקטיביות מבחינת המחיר שהן יכולות להציע לחבריהן על דירות.



אוסיף, שיוצגה על ידי עו"ד זיו שרון, עירערה לבית המשפט על שומה בסך 15.2 מיליון שקל שנפסקה לה על ידי רשויות המע"מ. לשיטת אוסיף, היא היתה צריכה לקבל החזר מס תשומות בסך 13 מיליון שקל על עסקת מקרקעין בסך 94 מיליון שקל ולא היה מקום לחייבה במע"מ על עלות רכישת הקרקע. אוסיף טענה כי החבות במע"מ בשל עסקות מכירת הדירות חלה רק על התמורה מרכישת הדירות בניכוי מרכיב הקרקע. מנהל מע"מ טען לעומת זאת כי החבות במע"מ חלה על כל תמורת הדירות בעת מכירתן.



קרת-מאיר דחתה את הערעור של אוסיף וחייבה אותה לשלם הוצאות למנהל המע"מ בסך 15 אלף שקל. היא קבעה כי עסקה של רכישת קרקע על ידי חברה מאדם פרטי היא עסקה נפרדת מהעסקה המאוחרת של בניית דירות בפרויקט ומכירתן. בהתאם לכוונת המחוקק, הסבירה השופטת, החברה הבונה תחויב בגינה במס עסקות, בהתאם למלוא תמורת המכירה.



לאחר שניתן פסק הדין פנו פרקליטיה של אוסיף לשופטת בבקשה לבטלו מאחר שסיכומי התשובה של החברה, בו היא משיבה לטענות שהושמעו בסיכומי מנהל המע"מ, טרם הוגשו. "אוסיף רצתה בסיכומיה להשיב לטענות שונות שהועלו מטעם מנהל המע"מ בסיכומיו, הן משפטיות והן עובדתיות", נכתב בבקשת הביטול. החברה הוסיפה כי ברצונה להעיד אנשים שונים בנוגע לטענות שעלו בדיונים. מנהל המע"מ לא התנגד לבקשת הביטול. בשבוע שעבר קבעה השופטת בהחלטה טכנית קצרה כי "פסק הדין יבוטל", והורתה לקיים דיון שבו ייחקרו המצהירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully