וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי יוביל את מימון תנובה ב-2.5 מיליארד שקל

מאת מיכאל רוכוורגר

16.12.2010 / 6:49

בלעדי סך המימון לתנובה יהיה 3.5 מיליארד שקל. בנק לאומי יצרף למימון את בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי



>> כמה שבועות לאחר שחברת לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, סיכמה עם ארבעה משקיעים חדשים על רכישת יתרת אחזקותיה של מבטח שמיר בחברת המזון תנובה (10.35%), עסוקים בימים אלה בקרן איפקס, בעלת השליטה בתנובה יחד עם השותפים, בהשלמת המימון של העסקה.



המימון החדש יהיה מחולק לשניים וצפוי להסתכם בכ-3.5 מיליארד שקל. מתוך סכום זה, החלק הארי בסך כ-2.5 מיליארד שקל יוענק לחברת spv (חברה ייעודית שהקימו לפני כשלוש שנים איפקס ומבטח שמיר).

בסופו של דבר מסתמן כי לאומי לא יעניק לבדו ל-spv את מלוא האשראי, אלא יעמוד בראש קבוצת סינדיקציה (הסכמי הלוואות אשראי גדולים) שתכלול גם את הבנקים דיסקונט והבינלאומי - בדומה למימון של כ-2 מיליארד שקל שהעניק לאומי (לאחר שגבר על הפועלים) בסוף 2007 לאיפקס ומבטח שמיר לצורך רכישת השליטה בתנובה.



היקף המימון המחודש ל-spv יגדל במאות מיליוני שקלים (נטו לאחר פירעון חלק מהחוב) לעומת הסכם המימון הנוכחי, בעיקר על סמך עליית הערך של תנובה בשנים האחרונות, שבאה לידי ביטוי בעסקות אחרונות שנעשו בה לפי שווי של כ-8 מיליארד שקל - הגבוה משמעותית מזה שהיה לפני כמה שנים. כל זאת בהסתמך על חוות דעת כלכליות שיקבלו השותפים מידי חברות מקינזי וקסלמן פיננסים. תנובה עצמה תיטול אשראי של כ-1 מיליארד שקל, ובעקבות כך תגדיל את היקף החוב הבנקאי הנוכחי שלה בצורה משמעותית. כיום החוב מסתכם בכ-300-500 מיליון שקל. עדיין לא נסגר הרכב הבנקים המממנים את החוב החדש.



מרבית המימון הבנקאי של תנובה ישמש לחלוקת דיווידנד לבעלי המניות שלה, הנאמד ב-1-1.3 מיליארד שקל. גובהו הסופי של הדיווידנד ייקבע בתחילת 2011, בהתאם לתוצאותיה של תנובה ל-2010. הדיווידנד יסייע לשותפים החדשים להקטין את הנטל המימוני של העסקה, שבמסגרתה הם אמורים לשלם למבטח שמיר סכום כולל של כ-1.2 מיליארד שקל.



מלבד איפקס, הצפויה ליהנות מדיווידנד של 560-750 מיליון שקל, גם לאומי פרטנרס, המנוהלת על ידי אבי זלדמן וירון בלוך, צפויה בעקבות דיווידנד של כ-100-150 מיליון שקל להחזיר לעצמה באופן כמעט מיידי 17%-24% מסכום ההשקעה בתנובה - ובכך להגדיל משמעותית את שיעור התשואה הפנימי על ההשקעה.



עם השלמת הפרק המימוני צפויה להגיע לסיומה הסאגה סביב תנובה, שלוותה בחילוקי דעות עסקיים בין איפקס, המנוהלת על ידי זהבית כהן, למבטח שמיר, שאולצה למכור את אחזקותיה לאחר שרשות ניירות ערך דרשה ממנה לפרסם את תוצאותיה של תנובה. לאומי רצה לרכוש את מלוא האחזקות של מבטח שמיר בתנובה, אבל נתקל בקשיים להשלמת מהלך כזה מצד בנק ישראל שהתנה זאת בכך שלאומי יגדיר את תנובה אחזקה בחברה כלולה - מה שהיה מצריך את פרסום הדו"חות של תנובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully