וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי טפחות פירסם את המכרז למכירת אזורים

מאת מיכאל רוכוורגר

16.12.2010 / 6:49

בלעדי הצעות המחיר יוגשו בשלושה מסלולים - רכישת מלוא המניות של הבנק, רכישת השליטה בלבד או רכישת חלק מהמניות. על ההצעה לכלול ערבות בנקאית של 20 מיליון שקל



>> הקרב על רכישת השליטה בחברת הנדל"ן אזורים נכנס לישורת האחרונה: בנק מזרחי טפחות ובוימלגרין קפיטל, החברה האם של אזורים, פתחו באופן רשמי במכרז לרכישת השליטה באזורים.

מזרחי טפחות הוא הנושה העיקרי של בוימלגרין קפיטל. לפי הערכות, הבנק הפריש 100-150 מיליון שקל בגין הלוואה זו.



הבנק מזמין רוכשים פוטנציאליים של אזורים להציע הצעות באמצעות אחד משני מסלולים מחייבים עד 6 בינואר 2011. בנוסף, ניתן יהיה להגיש הצעה פתוחה נוספת. המשקיע שייבחר במסלול הראשון יצטרך להציע מחיר עבור מלוא האחזקות של בוימלגרין באזורים (63.8%). אזורים נסחרת לפי שווי שוק של 536 מיליון שקל, כך ששווי האחזקות הנמכרות הוא כ-342 מיליון שקל. עם זאת, בהתחשב בפרמיית השליטה ובפוטנציאל העתידי להשבחת החברה, סביר להניח שמזרחי לא יסתפק בפחות מפרמיה של עשרות אחוזים מעל שוויה הנוכחי של אזורים.



מי שייבחר במסלול השני יצטרך לרכוש את השליטה בחברה - לפחות 51% ממניות אזורים - וכן תינתן לבנק אופציית put (מכר) לחייב בעתיד את הרוכש למכור לו את יתרת המניות במחיר שיהיה חייב להיות גבוה מהמחיר בהצעה הנוכחית.



ההצעה השלישית היא ההצעה הפתוחה (לפי שיקול דעתו של המציע), ובה יוכל המשקיע להציע לרכוש חלק מהמניות של אזורים או את כולן. כל מי שיגיש את ההצעה יהיה חייב להפקיד ערבות בנקאית של כ-20 מיליון שקל.



כפי שפורסם ב-themarker, מבין הגופים המתעניינים ברכישת אזורים נמנים קבוצת משקיעים גרמנית בראשות המיליארדר לודוויג מרקל (ludwig merckle), חברת יו.קי.וואן של ליאו נואי ועמיר בירם, חברת קרדן נדל"ן וכן דורון אביב וצחי מרקור, הבעלים של חברת חניוני הצלחה. החברות קנדה ישראל וי.ח. דמרי הוזכרו גם הן בעבר כמתעניינות ברכישת החברה.



השלמת העסקה כפופה, בין היתר, באישור של מזרחי טפחות להסדר חוב עם בעלי האג"ח של בוימלגרין קפיטל ואישור של הבנקים המממנים את אזורים. כמו כן, שינוי השליטה באזורים יקנה לחברות מקבוצת מגדל, שרכשו אחזקות בשתי חברות בנות של אזורים זכות להגדיל את אחזקותיהן בחברות הבנות או למכור את אחזקותיהן בחברות הבנות בחזרה לאזורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully