וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיונות של יותר ממיליארד שקל בשבוע בפסגות

מאת אתי אפללו

16.12.2010 / 6:49

חודש וחצי לאחר העברת השליטה בפסגות, קבלת פנים לא קלה לאיפקס: מאז ההודעה על העלאת דמי הניהול בקרנות הכספיות עד 0.2%, הציבור מצביע ברגליים ומוכר את הקרנות הכספיות של החברה שרכש בהמוניו קודם לכן



>> שינוי כיוון בפסגות: הערכות בענף הקרנות מדברות על פדיונות של יותר ממיליארד שקל בקרנות הנאמנות של החברה. הפדיונות הגבוהים מגיעים שבועות ספורים לאחר רכישת השליטה על ידי קרן איפקס, בניהולה של זהבית כהן. זמן קצר לאחר הסגירה של העסקה לרכישת השליטה בפסגות, הודיע פסגות על העלאת דמי הניהול בקרנות הכספיות שבניהולו ואשר בעבר גבה עליהם 0% דמי ניהול. דמי הניהול הועלו ב-0.2%-15%.0 בפסגות סירבו להגיב לידיעה.

מנהלים אחרים בתעשייה דיווחו כי אצלם לא היו פדיונות בסדר גודל כזה מתחילת החודש. פסגות הוא מנהל הקרנות הגדול בתעשייה, עם 32.7 מיליארד שקל מנוהלים. מתחילת השנה ועד סוף נובמבר גייסה פסגות כ-1.5 מיליארד שקל, אולם גיוסים אלה היו רובם בקרנות הכספיות - שלא גבו עד לאחרונה דמי ניהול.



בנובמבר, חודש בו גייסה התעשייה 1.8 מיליארד שקל, בלט פסגות עם פדיונות של 310 מיליון שקל. לפי נתוני חברת קרנות מידע זהב, הפדיונות בנובמבר נרשמו בקרנות פסגות 10/90, פסגות מדדית ללא מניות, ופסגות אינפלציה (105-145 מיליון בכל אחת).



מתחילת 2010 ועד סוף נובמבר גייסה תעשיית הקרנות 19.2 מיליארד שקל, אך דצמבר נפתח דווקא בפדיונות, בעיקר בקרנות הכספיות. בשבוע השני של דצמבר, שמסתיים היום, המשיכו הפדיונות - והתרכזו הפעם בקרנות האג"חיות, שכוללות אג"ח מדינה ואג"ח קונצרניות. בתעשיית קרנות הנאמנות העריכו את קצב הפדיונות מהענף כולו ב-250-200 מיליון שקל ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully